1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی ، enazari1357@gmail.com 2- دانشیار گروه مدیریت، مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایدهپردازی و تجاریسازی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان 3- دانشیار گروه مهندسی صنایع، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی 4- استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
چکیده: (1823 مشاهده)
چکیده هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی مدل استعدادیابی و پرورش مدیران در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران بوده است. این مطالعه بر اساس دو رویکرد کمی و کیفی انجام شده است. این پژوهش ازنظر ماهیت اکتشافی و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات توسعهای ـ کاربردیو از لحاظ روش گردآوری دادهها توصیفی ـ پیمایشی میباشد. روش نمونهگیری در بخش کیفی، روش هدفمند و در بخش کمی روش تصادفی ساده بوده است. نتایج پژوهش حاصل از روش دلفی، در مجموع سه بعد و نه مؤلفه برای استعدادیابی و پرورش مدیران مطرحکردو نتایج پژوهش حاصل از بخش کمی نشان داد که شناسایی و اکتساب استعداد(مؤلفه شغلی، مؤلفه سازمانی و مؤلفه فردی)، توسعه و استفاده از استعداد (مدیریت مسیر شغلی، ارتباطات تعاملی وپرورش کارکنان) و درنهایت حفظ استعداد (مؤلفه مدیریتی و رهبری، مؤلفه فرهنگی و سازمانی و مؤلفه انگیزشی) بر استعدادیابی و پرورش مدیران تأثیر دارند.
Nazari E, Vakil Alroaia Y, Jahan A, Hematian H H. Designing of the model for talent identification and training of managers in the National Iranian Oil Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 13 (49) :135-154 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1235-fa.html
نظری ابراهیم، وکیل الرعایا یونس، جهان علی، همتیان هادی. طراحی مدل استعدادیابی و پرورش مدیران در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 13 (49) :135-154