1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی ، گروه مدیریت ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بناب ، ایران 2- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بناب ، ایران ، dmramazani@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت آموزشی ، واحد بناب ، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب ، ایران 4- استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 5- استادیار گروه مدیریت، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
چکیده: (752 مشاهده)
پژوهش حاضر در راستای تدوین مدلی جهت بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به ادامه خدمت کارکنان در شرکت ملی گاز ایران انجام گرفته است. به این منظور از دو روش تحقیق کیفی و کمّی بهره گرفته شده است. این تحقیق بنا به هدف بنیادین آن پژوهشی کاربردی، از نظر ماهیت، پیمایشی و از نظر پارادایمی، جزو پژوهشهای ترکیبی ـ اکتشافی است. در بخش کیفی با استفاده از روش اکتشافی دادهبنیان مؤلفههای بهبود تمایل به ادامه خدمت کارکنان و عوامل مؤثر بر آن مشخص شده و در بخش کمّی دادههای حاصله از طریق تحقیق توصیفی ـ پیمایشی مورد ارزیابی قرار داده شده است. مدل حاصل از تحلیل کیفی با استفاده از ابزارهای رویکرد مدل معادلات ساختاری پایش شده و معلوم شد که انتخاب مفاهیم، ابعاد و شاخصها از دقت بالایی برخوردار بوده و میتواند چارچوب مناسبی را برای تدوین سند چشمانداز صنعت گاز جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.
dini V, ramazani M, Hojati S A, Bohlooli N, Beighzadeh Y. Developing a model of employee’s intention to stay at their work in National Iranian Gas Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2023; 15 (57) :41-60 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1526-fa.html
دینی ولیالله، رمضانی مجتبی، حجتی سید عبدالله، بهلولی نادر، بیک زاده یوسف. طراحی الگوی بهبود تمایل به ادامۀ خدمت کارکنان در شرکت ملی گاز ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (57) :41-60