[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations520399
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 11، شماره 44 - ( 6-1399 ) ::
جلد 11 شماره 44 صفحات 210-183 برگشت به فهرست نسخه ها
پدیدارشناسی تجربه زیسته مدیران خبره و تازه‌کار در صنعت نفت جهت شناسایی تفاوت‌های شناختی آنان
مریم سادات اخباری درچه1 ، حمیدرضا عریضی سامانی2 ، حسین اسکندری3 ، حمید بیدرام1
1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه اصفهان ، dr.oreyzi@edu.ui.ac.ir
3- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (2436 مشاهده)
هدف این پژوهش، شناسایی تفاوت‌های شناختی مدیران خبره و تازه‌کار در انجام اهم وظایف مدیریتی از طریق بررسی دیدگاه و تجارب آن‌ها بود . بدین منظور از دو مجموعه وابسته به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دو گروه 4 نفره از مدیران خبره و تازهکار انتخاب شدند و جهت استخراج تجارب آنان، با هر شرکت ­­کننده یک مصاحبه‌ی تحلیل وظیفه شناختی صورت گرفت. داده­ ها با استفاده از راهنمای کراندل، کلین و هافمن (2006) کدگذاری شد و هر دو گروه با یکدیگرمقایسه شدند. نتایج پژوهش، تفاوت­ های شناختی متعددی را بین گروه های مختلف مدیران مشخص نمود که از جمله بارزترین آن ها می توان به مواردی همچون: در نظر گرفتن احتمالات، جلب موافقت دیگران و همراه کردن آن‌ها در تصمیم گرفته شده و توجه به اهمیت نیروی انسانی در گروه خبره  اشاره نمود  که بیشتر از گروه تازه‌کار، مورد تأکید قرار گرفته اند . این تفاوت­ های شناختی شناسایی شده، می­تواند سازمان را در انتخاب مدیران مناسب، شناسایی نقاط ضعف در عملکرد آنها و آموزش مدیران، یاری رساند.
واژه‌های کلیدی: تحلیل وظیفه شناختی، پارادایم تصمیم‌گیری طبیعی، مدیران خبره، مدیران تازه کار.
متن کامل [PDF 2153 kb]   (1018 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/5/5 | پذیرش: 1398/8/6 | انتشار: 1399/2/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akhbari Dorcheh M S, Oreyzi Samani H R, Eskandari H, Bidram H. The Phenomenology of the Experience of Experts and Novice Managers in the Oil Industry to Identify Their Cognitive Differences. Strategic studies in the oil and energy industry 2020; 11 (44) :183-210
URL: http://iieshrm.ir/article-1-926-fa.html

اخباری درچه مریم سادات، عریضی سامانی حمیدرضا، اسکندری حسین، بیدرام حمید. پدیدارشناسی تجربه زیسته مدیران خبره و تازه‌کار در صنعت نفت جهت شناسایی تفاوت‌های شناختی آنان. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 11 (44) :183-210

URL: http://iieshrm.ir/article-1-926-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 11، شماره 44 - ( 6-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710