[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 27 - ( 3-1395 ) ::
جلد 7 شماره 27 صفحات 101-122 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی برکاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد)
علی صفری1، شیما راد، بهنام گلشاهی 2
1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه سمنان ، behnam.golshahi@yahoo.com
چکیده:   (769 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان در شرکت نفت پاسارگاد صورت گرفته است. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شرکت نفت پاسارگاد به تعداد 500 نفر و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 217 نفر محاسبه و نمونهگیری به روش طبقهای تصادفی بوده است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه 32 سوالی محقق ساخته برای سنجش بازاریابی اجتماعی و پرسشنامه 44 سوالی برای سنجش رفتارهای ضد تولید بوده که روایی آنها به دو روش صوری و سازه و پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردیده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار Amos 22 و به روش الگوسازی معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بازاریابی اجتماعی بر رفتارهای ضد تولید کارکنان تأثیر منفی معناداری دارد. همچنین نتایج فرضیههای فرعی نشان داد که بازاریابی اجتماعی منجر به کاهش رفتارهای ضد تولید معطوف به فرد و معطوف به سازمان شده و با تغییر نگرش کارکنان به سمت رفتار شهروندی سازمانی، علاوه بر کاهش اثرات منفی آن، باعث افزایش اثربخشی و سلامت سازمان و در نهایت منافع آن بر جامعه میگردد.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی اجتماعی، رفتار ضد تولید، کارکنان، شرکت نفت پاسارگاد
متن کامل [PDF 593 kb]   (337 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: ۱۳۹۳/۲/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۴/۶/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safari A, Rad S, Golshahi B. Investigating the Effect of Social Marketing on Reducing Counter-Productive Work Behaviors of Employees (Case Study: Pasargad Oil Company) . Human Resource Management in Oil Industry. 2016; 7 (27) :101-122
URL: http://iieshrm.ir/article-1-49-fa.html

صفری علی، راد شیما، گلشاهی بهنام. بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی برکاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان (مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد) . مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1395; 7 (27) :101-122

URL: http://iieshrm.ir/article-1-49-fa.html



دوره 7، شماره 27 - ( 3-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3764