1- دانشگاه علامه طباطبایی 2- شرکت گاز استان مازندران ، Mohammadi.16@gmail.com
چکیده: (4212 مشاهده)
این تحقیق با هدف بررسی رابطه رهبری خدمتگزار با اعتماد سازمانی و توانمندسازی کارکنان در شرکت گاز استان مازندران انجام شده است. جامعه آماری در این تحقیق، کارکنان شرکت گاز استان مازندران به تعداد 459 نفر بوده و نمونه آماری شامل 329 نفر از کارکنان این شرکت میباشد. ابزار گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه محقق ساخته بوده و پایایی این ابزار از طریق آلفای کرونباخ برابر 0/97 به دست آمده است. در تحلیل استنباطی به منظور بررسی فرضیههای پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون، و به منظور بررسی تفاوت ادراک مدیران و کارکنان از آزمون t مستقل، و در ادامه به منظور تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار لیزرل به تحلیل مسیر متغیرهای پژوهش و ارائه مدل معادلات ساختاری پرداخته شده است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که در شرکت گاز استان مازندران رابطه مثبت و معنی داری بین رهبری خدمتگزار با اعتماد سازمانی و توانمندسازی کارکنان وجود دارد، و همچنین تفاوت معناداری بین ادراک کارکنان و مدیران از رهبری خدمتگزار در این شرکت مشاهده نشده است.
Sharifzadeh F, Ghorbanizadeh V, Mohammadi H, Rokni Lamouki F. Investigating the Relationship of Servant Leadership with the Organizational Trust and People Empowerment in Mazandaran Gas Co.. Strategic studies in the oil and energy industry 2015; 6 (24) :105-136 URL: http://iieshrm.ir/article-1-24-fa.html
شریف زاده فتاح، قربانی زاده وجه اله، محمدی حامد، رکنی لموکی فرهاد. رابطه رهبری خدمتگزار با اعتماد سازمانی و توانمندسازی کارکنان
(مطالعه موردی در شرکت گاز استان مازندران)
. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1394; 6 (24) :105-136