[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations435374
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 15، شماره 59 - ( 12-1402 ) ::
جلد 15 شماره 59 صفحات 216-191 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران
علی یاوری1 ، حسین قره بیگلو 2، یعقوب علوی متین3 ، ناصر فقهی فرهمند4
1- دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد عجبشیر، عجبشیر، ایران
2- استادیار، گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد عجبشیر، عجبشیر، ایران ، h.gharehbiglo@yahoo.com
3- استادیار، گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران
4- دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد تبریز، تبریز، ایران
چکیده:   (296 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائۀ مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس هدف یک پژوهش اکتشافی، بر اساس روش جمع­آوری داده‌ها یک پژوهش پیمایشی ـ مقطعی است و بر اساس دو رویکرد کیفی/کمّی (آمیخته)، با استفاده از روش گراندد تئوری انجام شد. در بخش کیفی از طریق نمونه‌گیری نظری 18 نفر از اساتید بازاریابی دانشگاه­ها و مدیران شرکت­های زیرمجموعۀ وزارت نفت، به­عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع­آوری داده‌ها با استفاده از مصاحبۀ نیمه­ساختار­یافته و تحلیل آنها با کمک نرم‌افزار MaxQDA انجام و الگوی پارادایمی پژوهش ارائه شد. در بخش کمّی 384 نفر از مدیران و کارکنان صنعت نفت ایران از طریق نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. از طریق روش حداقل مربعات جزئی و نرم­افزار Smart PLS، الگوی حاصله اعتبارسنجی شد. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنا­داری هوش هیجانی سبزِ مدیران بر ارتقای طراحی، تولید و توزیع محصولات سبز، بهره‌وری و سودآوری شرکت، جلب رضایت مشتریان و ذی‌نفعان است.  
 
واژه‌های کلیدی: هوش هیجانی سبز، صنعت نفت ایران‌، محیط‌زیست
متن کامل [PDF 994 kb]   (87 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1401/12/11 | پذیرش: 1402/2/5 | انتشار: 1402/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yavari A, QareBeiglo H, AlaviMatin Y, FeqhiFarahmand N. Green emotional intelligence model of Iranian oil industry managers. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 15 (59) :191-216
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1609-fa.html

یاوری علی، قره بیگلو حسین، علوی متین یعقوب، فقهی فرهمند ناصر. مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (59) :191-216

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1609-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 15، شماره 59 - ( 12-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645