1- گروه مدیریت بازرگانی و بازاریابی، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران 2- دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران ، mmaleki80@semnan.ac.ir 3- استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده: (650 مشاهده)
پژوهش حاضر مبتنی بر فلسفۀ تجربهگرایانه و با رویکرد استقرایی انجام شده است. از منظر هدف نیز یک پژوهش اکتشافی و با روش تحقیق آمیخته صورت گرفته است. جامعۀ آماری مدیران صنعت پتروشیمی است. نمونهگیری به روش غیر احتمالی و هدفمند و ابزار گردآوری دادهها مصاحبه و پرسشنامه است. جهت تحلیل مصاحبههای تخصصی، روش داده بنیاد و شاخصهای شناساییشده با روش دلفی فازی اعتبارسنجی شده است. تحلیل دادههای پژوهش در فاز کیفی با نرمافزار مکس کیو دی آ و در فاز کمّی با نرمافزار متلب انجام شده است. نتایج نشان داده است صنعت پتروشیمی میتواند از طریق برنامهریزی استراتژیک و رهبری سازمانی سیستم برنامهریزی منابع سازمان را در جهت تحقق اهداف مدیریت تحول سازمانی سوق دهد. این تحولات بنیادین در صنعت موجب همگامی با تغییرات محیط و از طرفی به مشتریگرایی و کسب مزیت رقابتی منجر و درنهایت دستیابی به الگوی بهینۀ فروش در صنعت پتروشیمی میسر خواهد شد.
Mohammadizadeh A, Maleki Minbash Zargah M, Karimi O. Presentation of Sales Optimum Pattern, Based on Enterprise Resource Planning in the Petrochemical Industry. Strategic studies in the oil and energy industry 2023; 15 (57) :99-116 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1529-fa.html
محمدی زاده عبدالکریم، ملکی مینباش زرگاه مرتضی، کریمی اوژن. ارائۀ الگوی بهینۀ فروش مبتنی بر برنامهریزی منابع سازمانی در صنعت پتروشیمی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (57) :99-116