1- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران. ، msabokro@yazd.ac.ir 2- دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران. 3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
چکیده: (19 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر آسیبشناسی نظام نظرسنجی ذینفعان شرکت گاز استان یزد است.روششناسی این پژوهش از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی میباشد. شیوهای که برای نمونهگیری این پژوهش برگزیده شد، نمونهگیری قضاوتی و یا هدفمند است که با این روش 11 تن از خبرگان از جمله مدیران و کارکنان شرکت گاز بهعنوان نمونه انتخاب شدند و با آنها مصاحبهی نیمهساختاریافته انجام شد. پس از انجام مصاحبه، تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از آن با استفاده از روش تحلیل تم انجام شد که 245 کد اولیه در قالب 28 تم فرعی و 7 تم اصلی و نهایی استخراج شد. درنهایت،در این پژوهش هفت تم اصلی از جمله؛ دید منفی ذینفعان به نظرسنجی، توجه ناکافی شرکت به نظرسنجی، همکاری ضعیف ذینفعان در پاسخدهی، ضعف زیرساختهای شرکت، ضعف زیرساخت نظرسنجی، عوامل بیرونی مؤثر بر شرکت، عدم کاربردی بودن تحلیلها را تحت عنوان آسیبهای نظام نظرسنجی شرکت گاز استان یزد شناسایی و بیان نمود که نتایج این پژوهش میتواند برای بهبود فرایند نظرسنجی در سازمان حائز اهمیت باشد.
Sabokro M, Shahrokhi Ghahfarrokhi M, Ahmadi Zahrani M. Stakeholder Survey System Pathology
(Case Study of Yazd Gas Company). Strategic studies in the oil and energy industry 2025; 17 (65) :167-194 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1808-fa.html
سبک رو مهدی، شاهرخی قهفرخی مهسا، احمدی زهرانی مریم. آسیبشناسی نظام نظرسنجی ذینفعان (مورد مطالعه: شرکت گاز استان یزد). مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1404; 17 (65) :167-194