1- دانشگاه سیستان و بلوچستان 2- دانشگاه سیستان و بلوچستان ، shahriary.malihe@yahoo.com
چکیده: (2854 مشاهده)
فرهنگ کارآفرینانه با ایجاد نظامی از ارزشهای مشترک، باعث ارتقاء سطح بهرهوری سازمانها میشود. از آنجاییکه تاکنون مدلی جامع برای فرهنگ کارآفرینانه ارائه نشده و با توجه به اهمیت شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان بهعنوان یک سازمان خدماتی، با استفاده از روش تحقیق کیفی با رویکرد کاربردی، مدل فرهنگ کارآفرینانه مناسب این شرکت ارائه شده است.این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-پیمایشی است. بهمنظور طراحی مدل پژوهش، مصاحبه نیمهساختاریافتهای با 12 نفر از خبرگان سازمان انجام شد و اطلاعات بهدست آمده با تکیه بر نظریهپردازی دادهبنیاد مورد تحلیل قرار گرفت. سپس نتایج در قالب 5 بُعد اشتیاق سازمانی، تعهد ذینفعان، ظرفیت توسعه و یادگیری، هماهنگی و انسجام و تغییرات مبتنی بر شناخت فرصت و 14 مؤلفه، شناسایی و دستهبندی گردید. روایی محتوایی مدل توسط اساتید دانشگاه و اعضای گروه پژوهش تأیید شد و پایایی مدل نیز از طریق شاخص کاپا مورد سنجش قرار گرفت.
Rowshan S A, Shahriari M. Designing Entrepreneurial organizational culture model based on Grounded Theory; A Case in Gas Company of Sistan and Baloochestan Province. Strategic studies in the oil and energy industry 2019; 10 (40) :65-96 URL: http://iieshrm.ir/article-1-719-fa.html
روشن سید علیقلی، شهریاری ملیحه. طراحی الگوی فرهنگ سازمانی کارآفرینانه مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد ؛ مطالعه ای در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1398; 10 (40) :65-96