1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز ، zangeneh.azadeh@gmail.com 2- استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز 3- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز 4- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ،دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده: (1996 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی مدیریت دانش با رویکرد یاددهی/یادگیری در شرکت ملی حفاری ایران بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بهلحاظ ماهیت داده ها، از نوع کیفی با استفاده از رویکرد تحلیل نظریه داده بنیاد مبتنی بر رهیافت سیستماتیک بوده است. شرکت کنندگان در این پژوهش خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت منابع انسانی بودند که به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انتخاب شدند و اشباع نظری با مصاحبه عمیق با 15 نفر حاصل شد و به جهت اطمینان تا 20 نفر ادامه پیدا کرد. اعتبار یافتهها با روشهای تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه های آزمایشی تعیین شد. برای تجزیهوتحلیل مصاحبهها از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. بر اساس نتایج، 478 گزاره مفهومی اولیه با 22 مقوله اصلی و 111مقوله فرعی در قالب ابعاد شش گانه مدل پارادایمی شامل موجبات علّی، پدیده اصلی(تقویت یاددهی و یادگیری)، راهبرد، ویژگیهای بستر، شرایط مداخله ایو پیامدها شناسایی شدند.
kordzangeneh A, mehralizadeh Y, farhadi rad H, shahi S. Designing a Knowledge Management Model with a Teaching / Learning Approach in (NIDC). Strategic studies in the oil and energy industry 2020; 12 (45) :309-334 URL: http://iieshrm.ir/article-1-965-fa.html
کردزنگنه آزاده، مهرعلی زاده یدالله، فرهای راد حمید، شاهی سکینه. طراحی مدل مدیریت دانش با رویکرد یاددهی/یادگیری در شرکت ملی حفاری ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 12 (45) :309-334