[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations433372
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 45 - ( 9-1399 ) ::
جلد 12 شماره 45 صفحات 334-309 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریت دانش با رویکرد یاددهی/یادگیری در شرکت ملی حفاری ایران
آزاده کردزنگنه 1، یدالله مهرعلی زاده2 ، حمید فرهای راد3 ، سکینه شاهی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز ، zangeneh.azadeh@gmail.com
2- استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز
3- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه شهید چمران اهواز
4- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ،دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده:   (1996 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی مدیریت دانش با رویکرد یاددهی/یادگیری در شرکت ملی حفاری ایران بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به‌لحاظ ماهیت داده­ ها، از نوع کیفی با استفاده از رویکرد تحلیل نظریه داده بنیاد مبتنی بر رهیافت سیستماتیک بوده است. شرکت کنندگان در این پژوهش خبرگان و متخصصان حوزه­ مدیریت منابع انسانی بودند که به صورت هدفمند و با روش گلوله برفی انتخاب شدند و اشباع نظری با مصاحبه عمیق با 15 نفر حاصل شد و به جهت اطمینان تا 20 نفر ادامه پیدا کرد. اعتبار یافته­ها با روشهای تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه­ های آزمایشی تعیین شد. برای تجزیه‌وتحلیل مصاحبه­ها از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. بر اساس نتایج، 478 گزاره مفهومی اولیه با 22 مقوله اصلی و 111مقوله فرعی در قالب ابعاد شش گانه مدل پارادایمی شامل موجبات علّی، پدیده اصلی(تقویت یاددهی و یادگیری)، راهبرد، ویژگی‌های بستر، شرایط مداخله­ ای و پیامدها شناسایی شدند.
واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش، یاددهی/یادگیری، نظریه داده‌بنیاد، شرکت ملی حفاری ایران
متن کامل [PDF 468 kb]   (1086 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/7/18 | پذیرش: 1398/10/8 | انتشار: 1399/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kordzangeneh A, mehralizadeh Y, farhadi rad H, shahi S. Designing a Knowledge Management Model with a Teaching / Learning Approach in (NIDC). Strategic studies in the oil and energy industry 2020; 12 (45) :309-334
URL: http://iieshrm.ir/article-1-965-fa.html

کردزنگنه آزاده، مهرعلی زاده یدالله، فرهای راد حمید، شاهی سکینه. طراحی مدل مدیریت دانش با رویکرد یاددهی/یادگیری در شرکت ملی حفاری ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 12 (45) :309-334

URL: http://iieshrm.ir/article-1-965-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 45 - ( 9-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645