[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر هوش و فرهنگ‌سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در شرکت گاز شیراز
مهدی تاج پور*1، الهه حسینی2
1- دانشگاه تهران ، tajpour@ut.ac.ir
2- دانشگاه یزد
چکیده:   (106 مشاهده)
کارآفرینی سازمانی عنصر بسیار مهمی در فرآیند توسعه سازمانی و اقتصادی است. از این رو، بررسی تاثیر هوش و فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در شرکت گاز شیراز هدف این مطالعه قرار گرفت.  این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی به‌شمار می‌رود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران شرکت گاز شهر شیراز به تعداد 230 نفر بود. بر اساس جدول مورگان حجم نمونه 140 نفر برآورد گردید. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی آلبرخت (2003)، فرهنگ سازمانی دنیسون (2000) و برای سنجش کارآفرینی سازمانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد اکتان و بیولت(2008) گردآوری گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا و سازه و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ و شاخص پایایی ترکیبی بررسی و مورد تایید قرار گرفت. اطلاعات گردآوری شده توسط نرم‌افزارهای لیزرل و اس‌پی‌اس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج به‌دست آمده نشان داد که هر دو عامل هوش و فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
واژه‌های کلیدی: هوش سازمانی، فرهنگ‌سازمانی، کارآفرینی سازمانی، شرکت گاز شیراز
     
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1399/2/2 | پذیرش: 1399/2/2 | انتشار: 1399/2/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227