[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نقش میانجی فراموشی هدفمند سازمانی در تاثیر رهبری اصیل بر یادگیری سازمانی در کارکنان حوزه ستادی وزارت نفت
زهرا کوچک‌زاده1، امیر دورانی2، حمیدرضا یزدانی*3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
3- دانشگاه تهران ، hryazdani@ut.ac.ir
چکیده:   (91 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی ‌تاثیر رهبری اصیل بر یادگیری سازمانی با توجه به متغیر میانجی فراموشی هدفمند سازمانی بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کارکنان حوزه ستادی وزارت نفت و شامل 840 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان از میان آن‌ها تعداد 260 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از سه پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل نورثاوس(2010)، فراموشی هدفمند سازمانی دی‌هالن(2004) و یادگیری سازمانی نیفه(2001) استفاده شد. پایایی پرسش‌نامه‌ها نیز با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ به ترتیب 0/86، 0/88 و 0/89 به‌دست آمد. داده‌های گردآوری شده توسط نرم افزار معادلات ساختاری warpPLS مورد تجزیه‌و‌تحلیل  قرار گرفت. نتایج بررسی تحلیل مسیر نشان می‌دهد که رهبری اصیل ‌بر یادگیری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد و نقش میانجی‌گری فراموشی هدفمند سازمانی بین رهبری اصیل و یادگیری سازمانی نیز تایید می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: رهبری اصیل، فراموشی هدفمند سازمانی، یادگیری سازمانی
     
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/12/12 | پذیرش: 1398/12/12 | انتشار: 1398/12/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227