[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations480419
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 45 - ( 9-1399 ) ::
جلد 12 شماره 45 صفحات 160-133 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش میانجی فراموشی هدفمند سازمانی در تاثیر رهبری اصیل بر یادگیری سازمانی در کارکنان حوزه ستادی وزارت نفت
زهرا کوچک‌زاده1 ، امیر دورانی2 ، حمیدرضا یزدانی 3
1- کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری،پردیس فارابی دانشگاه تهران
2- کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران
3- استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و حسابداری،پردیس فارابی دانشگاه تهران ، hryazdani@ut.ac.ir
چکیده:   (1965 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی ‌تاثیر رهبری اصیل بر یادگیری سازمانی با توجه به متغیر میانجی فراموشی هدفمند سازمانی بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کارکنان حوزه ستادی وزارت نفت و شامل 840 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان از میان آن‌ها تعداد 260 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از سه پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل نورثاوس(2010)، فراموشی هدفمند سازمانی دی‌هالن(2004) و یادگیری سازمانی نیفه(2001) استفاده شد. پایایی پرسش‌نامه‌ها نیز با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ به ترتیب 0/86، 0/88 و 0/89 به‌دست آمد. داده‌های گردآوری شده توسط نرم افزار معادلات ساختاری warpPLS مورد تجزیه‌و‌تحلیل  قرار گرفت. نتایج بررسی تحلیل مسیر نشان می‌دهد که رهبری اصیل ‌بر یادگیری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد و نقش میانجی‌گری فراموشی هدفمند سازمانی بین رهبری اصیل و یادگیری سازمانی نیز تایید می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: رهبری اصیل، فراموشی هدفمند سازمانی، یادگیری سازمانی
متن کامل [PDF 664 kb]   (955 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1398/1/26 | پذیرش: 1398/7/30 | انتشار: 1399/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kouchakzadeh Z, dorani A, yazdani H R. The mediating role of organizational purposeful forgetting in the influence of genuine leadership on organizational learning in Staff of Ministry of Petroleum. Strategic studies in the oil and energy industry 2020; 12 (45) :133-160
URL: http://iieshrm.ir/article-1-898-fa.html

کوچک‌زاده زهرا، دورانی امیر، یزدانی حمیدرضا. نقش میانجی فراموشی هدفمند سازمانی در تاثیر رهبری اصیل بر یادگیری سازمانی در کارکنان حوزه ستادی وزارت نفت. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1399; 12 (45) :133-160

URL: http://iieshrm.ir/article-1-898-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 45 - ( 9-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660