[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 11، شماره 42 - ( 12-1398 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 241-262 برگشت به فهرست نسخه ها
مدلسازی انتظارات و اولویتهای منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران به روش چهار ماتریسی (QFD )
حسین کلانتر1، زین العابدین امینی2، احسان ساده3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، Drsajadamini@yahoo.com
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
چکیده:   (124 مشاهده)
  هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای انتظارات و اولویت ­های منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران به روش گسترش عملکرد کیفیت (QFD) در جهت مهندسی کیفیت نظام رفاهی و روش پژوهش به صورت ترکیبی (کیفی و کمی) بود. در ابتدا به روش دلفی و مصاحبه با خبرگان (15نفر) شاخص‌های رفاهی استخراج و در ادامه این شاخص‌ها با نیازهای نیروی انسانی (208 نفر) به صورت پرسشنامه، مورد تطابق قرار گرفت. در تحقیق حاضر، نمونه آماری در بخش کیفی، خبرگان  بخش رفاهی شرکت نفت بودند که در انتخاب آنان، مسائلی چون زمان، در دسترس بودن مصاحبه‌شوندگان و میزان همکاری آن‌ها مورد توجه بود که بر طبق استانداردهای پژوهش ­های کیفی حد کفایت و اشباع آن‌ها 15نفر به دست آمد. پس از تهیه پرسشنامه نهایی از شاخص­ های خبرگان در بخش کمّی تعداد پرسشنامه ­ها از طریق فرمول کوکران به دست آمد. تایید پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ با مقدار بیش از 0.7 و آزمون روایی از طریق بررسی بارهای عاملی و نمرات AVE انجام شد. برای اطمینان در ماتریس خانه کیفیت (HOQ)، نیازهای فنی ایجاد شد و برای ساختن ماتریس خانه کیفیت برنامه ­های کیفیت خدمات رفاهی مورد پردازش قرار گرفت. در مدل نهایی مشخص گردید که قابلیت استفاده از خدمات اینترنتی (جی پی اس، صفحات مجازی، محتوای آنلاین، اطلاع‌رسانی آنلاین و... ) یکی از انتظارات کلیدی منابع انسانی است که بر دیگر انتظارات اثرگذار است. همچنین مولفه‌های 18گانه با توجه به نوع رابطه در دسته‌بندی مربوطه خود دارای تاثیر مثبت یا منفی (قوی و متوسط) بر انتظارات منابع انسانی هستند.
واژه‌های کلیدی: انتظارات و اولویت، منابع انسانی، شرکت ملی نفت ایران، گسترش عملکرد کیفیت.
متن کامل [PDF 796 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۷/۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kalantar H, Amini Z A, Sadeh E. QFD Modeling of Expectations and Priorities of National Oil Company Human Resources (Four Matrix). Human Resource Management in Oil Industry. 2020; 11 (42) :241-262
URL: http://iieshrm.ir/article-1-818-fa.html

کلانتر حسین، امینی زین العابدین، ساده احسان. مدلسازی انتظارات و اولویتهای منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران به روش چهار ماتریسی (QFD ). مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1398; 11 (42) :241-262

URL: http://iieshrm.ir/article-1-818-fa.html



سال 11، شماره 42 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4056