[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations429369
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 10، شماره 40 - ( 6-1398 ) ::
جلد 10 شماره 40 صفحات 186-167 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل مفهومی مدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی در موسسات آموزشی- تحقیقاتی
مجتبی رجب بیگی 1، پروانه گلرد2 ، سید علی ابطحی نژاد3
1- موسسه مطالعات بین المللی انرژی ، rajabbaigy@iies.net
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
چکیده:   (2538 مشاهده)
این مقاله  به طراحی مدل مفهومی مدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی شاغل در موسسات آموزشی - تحقیقاتی می­پردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود و جامعه آماری پژوهش شامل156 نفراز کارشناسان  و مدیران  یک  موسسه تحقیقاتی -آموزشی بود که به روش تصادفی ساده  و از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد پرسش قرار گرفتند. یافته­های پژوهش  بیانگر آن است که  عوامل  پنج گانه دانش آشکار و  ضمنی، فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات، آموزش کارکنان  و  ساختار رسمی سازمان در فرآیند مدیریت دانش سازمانی تاثیر دارند. رگرسیون چند متغیری همزمان، نشان داد که از دیدگاه منابع انسانی از بین عوامل پنج گانه موثر بر مدیریت دانش، دو عامل دارا بودن دانش آشکار وضمنی و فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، پیش بینی کننده مدیریت دانش سازمانی در موسسه هستند .
واژه‌های کلیدی: دانش آشکار، دانش ضمنی، مدیریت دانش، اشتراک دانش
متن کامل [PDF 399 kb]   (1682 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1398/1/19 | پذیرش: 1398/3/29 | انتشار: 1398/6/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rajabbeigi M, Gelard P, Abtahinezhad S A. Conceptual Model of Knowledge Management from the Perspective of Human Resources in Educational-Research Institutions. Strategic studies in the oil and energy industry 2019; 10 (40) :167-186
URL: http://iieshrm.ir/article-1-723-fa.html

رجب بیگی مجتبی، گلرد پروانه، ابطحی نژاد سید علی. مدل مفهومی مدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی در موسسات آموزشی- تحقیقاتی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1398; 10 (40) :167-186

URL: http://iieshrm.ir/article-1-723-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 10، شماره 40 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645