1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی، 2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران، ، Lotfizadeh1981@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. 4- دانشیار گروه آمار، دانشکده علوم و فناوریهای همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران،
چکیده: (14 مشاهده)
پژوهش حاضر به طراحی مدل بازاریابی تداوم کسبوکار در صنعت گاز در شرایط عدم قطعیت پرداخته و به روشهای توسعهای و کاربردی انجام شده است. این مطالعه شامل دو مرحله کیفی و کمی است. در مرحله کیفی، با 17 خبره در حوزه انرژی مصاحبه شد و در مرحله کمی، مدل اولیه با استفاده از پرسشنامه و مدلسازی معادلات ساختاری تأیید گردید. حجم نمونه شامل 384 کارشناس صنعت گاز بود. یافتهها نشان دادند که در شرایط علی، الزامات محیط کسبوکار، الزامهای زیستمحیطی، عدم تناسب قوانین و ریسکهای استخراج تأثیرگذار هستند. در شرایط مداخلهگر، توانایی تأمین زیرساختها و موانع ساختاری مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت، سه راهبرد کلیدی شامل توسعه تعاملات بینالمللی، تکیه بر تواناییهای داخلی و بهبود حکمرانی شناسایی و پیامدهای آنها در مقابل عدم قطعیت، مانند توسعه اقتصادی و گسترش فناوریها بررسی شدند.
Yousefi M, Lotfizadeh F, Saeedi H, Behzadi M H. Analyzing Success Strategies in Business Continuity Marketing in the Gas Industry: A Qualitative and Quantitative Approach. Strategic studies in the oil and energy industry 2025; 17 (66) :185-202 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1851-fa.html
یوسفی مهدی، لطفی زاده فرشته، سعیدی حمید، بهزادی محمدحسن. بررسی راهبردهای موفقیت در بازاریابی تداوم کسبوکار در صنعت گاز: رویکرد کیفی و کمی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1404; 17 (66) :185-202