1- گروه مدیریت، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران 2- گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران. ، E.mohamadi@ilam.ac.ir
چکیده: (823 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائه پیشایندها و پسایندهایخصوصیسازی و واگذاری شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی است. پژوهشحاضر بر اساس هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ تحلیلی با رویکرد کیفی است. روش جمعآوری دادهها میدانی و ابزار آن مصاحبه است. جامعه آماری، 21نفر از استادان دانشگاه در رشتههای مدیریت و اقتصاد و مدیران و کارشناسان خبره در شرکت ملی نفت است که به روش نمونهگیری هدفمند گلولهبرفی و تا مرحله رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. برای روایی مصاحبه از ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) استفاده شده است. پایایی با روش پایایی بازآزمون انجام شده است. تجزیهوتحلیل دادهها با کدگذاری باز و محوری انجام شده است. در نتیجه این پژوهش پیشایندها و پسایندهای خصوصیسازی شرکت پخش فراوردههای نفتی مشخص شدند
Faridi S, Mohammadi E, Rostamzadeh R, Lotfollahi M. Identifying the antecedents and consequences of privatization in Iran's National Oil Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2025; 17 (66) :25-38 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1843-fa.html
فریدی صادق، محمدی اسفندیار، رستم زاده رضا، لطف اللهی حقی ماهرخ. شناسایی پیشایندها و پسایندهای خصوصیسازی درشرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1404; 17 (66) :25-38