شناسایی پیشایندها و پسایندهای خصوصیسازی درشرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران
|
صادق فریدی1 ، اسفندیار محمدی2 ، رضا رستم زاده1 ، ماهرخ لطف اللهی حقی1  |
1- گروه مدیریت، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران 2- گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران. |
|
چکیده: (20 مشاهده) |
هدف این پژوهش ارائه پیشایندها و پسایندهای خصوصیسازی و واگذاری شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی است. پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ تحلیلی با رویکرد کیفی است. روش جمعآوری دادهها میدانی و ابزار آن مصاحبه است. جامعه آماری، 21 نفر از استادان دانشگاه در رشتههای مدیریت و اقتصاد و مدیران و کارشناسان خبره در شرکت ملی نفت است که به روش نمونهگیری هدفمند گلولهبرفی و تا مرحله رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. برای روایی مصاحبه از ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) استفاده شده است. پایایی با روش پایایی بازآزمون انجام شده است. تجزیهوتحلیل دادهها با کدگذاری باز و محوری انجام شده است. در نتیجه این پژوهش پیشایندها و پسایندهای خصوصیسازی شرکت پخش فراوردههای نفتی مشخص شدند |
|
واژههای کلیدی: خصوصیسازی، پیشایندها، پسایندها، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران. |
|
متن کامل [PDF 958 kb]
(22 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1403/4/7 | پذیرش: 1403/11/14 | انتشار: 1404/7/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|