[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations483391
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 16، شماره 62 - ( 8-1403 ) ::
جلد 16 شماره 62 صفحات 250-225 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی علل و پیامدهای بی‌‌اعتمادی کارکنان به رهبران (مورد مطالعه: شرکت گاز استان یزد)
مهدی سبک رو1 ، مریم احمدی زهرانی 2، مژده عابدینی سانیجی3
1- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت‌وحسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران.
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت‌و‌حسابداری، دانشگاه یزد، یزد ، maryamahmadi@yazd.ac.ir
3- دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
چکیده:   (122 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر شناسایی علل و پیامدهای بی­اعتمادی کارکنان به رهبران در شرکت گاز استان یزد بود. این پژوهش براساس نوع هدف، توسعه­ای و به لحاظ روش، کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران شرکت گاز استان یزد بودند که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند از نوع گلوله‏برفی با تعداد 16 نفر از کارکنان و مدیران مصاحبه­های نیمه‏ساختاریافته انجام شد. متن مصاحبه­ها با استفاده از تکنیک تحلیل تم تجزیه‏وتحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که علل بی­اعتمادی کارکنان به رهبران در 3 مقوله (عوامل ساختاری، عوامل زمینه­ای و عوامل محتوایی) و پیامدهای ناشی از بی­اعتمادی کارکنان به رهبران در 3 مقوله (پیامدهای سازمانی، پیامدهای فردی و پیامدهای فراسازمانی) نمود پیدا کرده­اند. ازاین‏رو، راهکارهایی درجهت اعتمادسازی کارکنان به رهبران در شرکت گاز استان در 4 مقوله (بهسازی فردی، بهسازی سازمانی، بهسازی گروهی و بهسازی محیطی) دسته­بندی شده ­است.
واژه‌های کلیدی: اعتماد، بی اعتمادی، تحلیل تم، شرکت گاز استان یزد
متن کامل [PDF 547 kb]   (66 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1402/7/11 | پذیرش: 1402/9/6 | انتشار: 1403/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sabokro M, Ahmadi Zahrani M, Abedini Saniji M. Identifying The Causes and Consequences of Employees' Distrust of Leaders (Case Study: Yazd Province Gas Company). Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (62) :225-250
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1707-fa.html

سبک رو مهدی، احمدی زهرانی مریم، عابدینی سانیجی مژده. شناسایی علل و پیامدهای بی‌‌اعتمادی کارکنان به رهبران (مورد مطالعه: شرکت گاز استان یزد). مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (62) :225-250

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1707-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 16، شماره 62 - ( 8-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4660