1- دانشجوی دکتری،گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، بیرجند، ایران ، zeinabkhatty@gmail.com 2- استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده: (139 مشاهده)
تحقیق حاضر با هدف ارائه مدلی برای تجربه دیجیتال کارکنان انجام شده است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با بهرهگیری از روش نظریهپردازی دادهبنیاد اجرا شده است. مشارکتکنندگان مرحله کیفی پژوهش شامل 16 نفر از خبرگان دانشگاهی و متخصصان در حوزه مدیریت منابع انسانی و فناوری اطلاعات بوده که با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدهاند. دادههای این مرحله به کمک مصاحبه نیمهساختاریافته گردآوری و در چارچوب رویکرد نظاممند استراوس و کوربین با استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شدهاند. در این پژوهش تجربه دیجیتال سازمانی کارکنان، بهعنوان مقوله محوری متشکل از تجربه شناختی، احساسی و ادراکی در نظر گرفته شد. یافتههای تحقیق نشان دادند که الزامات محیطی، فناوری و نهادی شرایط علّی این تجربه محسوب میشوند. از سوی دیگر، اپیدمی کرونا و مقولههای مرتبط با عوامل علّی، عوامل، راهبردها و پیامدها نیز شناسایی شدند و روابط میان آنها نشان داده شده است
Khatty Z, Mohammadi M, Rezaiefar H, Hakimpour H. Design and Verification of a Digital Organizational Employee Experience Pattern in National Iranian Oil Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (62) :151-178 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1704-fa.html
خطی زینب، محمدی محمد، رضاییفر حمید، حکیم پور حسین. طراحی الگوی تجربه دیجیتال سازمانی کارکنان و اعتبارسنجی آن در شرکت ملی نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (62) :151-178