1- مربی، گروه مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، dr.a.rohani@pnu.ac.ir 2- دانش آموخته پسادکتری دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده: (974 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر تحول دیجیتال بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی عوامل نوآوری است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده توصیفی ـ پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شرکت پخش فرآوردههای نفتی است که تعداد آنها 150 نفر است. تعداد نمونه 108 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدهاند. دادههای گردآوری شده با روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان میدهد که تحول دیجیتال بر عملکرد نوآوری، آگاهی از نوآوری و سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه تأثیر دارد. آگاهی از نوآوری و سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه بر عملکرد نوآوریها تأثیر دارد. آگاهی از نوآوری و سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه رابطه بین تحول دیجیتال و عملکرد نوآوری را میانجیگری میکند.
Rouhani A, Keshavarz E. The effect of digital transformation on innovation performance with the mediating role of innovation factors. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (61) :169-184 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1659-fa.html
روحانی ابوالفضل، کشاورز الهام. تأثیر تحول دیجیتال بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی عوامل نوآوری. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (61) :169-184