[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations520399
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 15، شماره 57 - ( 6-1402 ) ::
جلد 15 شماره 57 صفحات 156-135 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر جذب و استخدام ویژۀ کارکنان نسل z مورد مطالعه: صنایع پتروشیمی بوشهر
داریوش دهقان1 ، سید رسول آقاداود جلفایی2 ، محمدرضا دلوی اصفهانی3
1- دانشجوی دکترای گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزد اسلامی، شوشتر، ایران
2- گروه مدیریت دولتی، واحد دهاقان، دانشگاه آزد اسلامی، دهاقان، ایران ، rasool_aghadavood@yahoo.com
3- گروه مدیریت دولتی، واحد دهاقان، دانشگاه آزد اسلامی، دهاقان، ایران
چکیده:   (1200 مشاهده)
هدف این پژوهش، طراحی سناریوهای جذب و استخدام ویژۀ کارکنان نسل Z است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های توصیفی ـ تحلیلی کیفی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعۀ پژوهش شامل 12 نفر از خبرگان صنایع پتروشیمی است؛ و 31 شاخص از طریق روش دلفی شناسایی شد و شاخص‌ها با استفاده از روش معادلات ساختاری ـ تفسیری و تشکیل ماتریس دستیابی، مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش 5 سطح دارای اهمیت در شناسایی عوامل مؤثر در جذب و استخدام کارکنان نسل Z را مشخص نمود. در سطح اول 5 شاخص (شایسته گزینی، بهبود گزینش سازمانی، جذابیت سازمانی، برجسته کردن اهداف و ارزش‌ها، ایجاد محیط پاسخگویی و پذیرش مدیران تحولی)، سطح دوم 3 شاخص (توسعۀ فرهنگ نسل Z، توجه به ارزش‌های کارکنان و تیم محوری، ارتباطات بین فرهنگی) در سطح سوم 5 شاخص (تشکیل دولت الکترونیک، تکیه‌بر دورکاری، ارتقاء زیرساخت‌های فناورانه، عملکردهای حمایتی، حذف بروکراسی‌ها)، در سطح چهارم 6 شاخص (به‌کارگیری مهارت‌های دیجیتالی، ایجاد سازمان چند فرهنگی، بهبود کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی، تطبیق با فرهنگ کاری، حس تعلق به کار و سازمان یاد دهنده، تقسیم‌کار با توجه به توانایی‌های نسل، برنامه‌ریزی برای کاهش تغییر مداوم شغلی)، در سطح پنجم 5 شاخص (سیاست‌های آموزشی در رشته‌های مدیریت و افزایش مهارت‌آموزی، دوره‌های آموزش حین خدمت و توانمندسازی کارکنان، تبدیل نیروی کار علاقه‌مند به نامزد احراز شغل، دادن مزایای متناسب با توانمندی‌های علمی و مهارتی شغل، برنامه‌ریزی طراحی شغل‌های جاذب بر اساس علم و توانمندی نسل) تعیین شد. متغیر‌های نیازسنجی و اطلاع‌رسانی همگانی، جذاب کردن شغل برای نسل z، سنجش ضریب ظرفیت و کارایی فرد هنگام استخدام، سنجش مهارت رایانه‌ای افراد، استخدام با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، درخواست شغلی آنلاین و ساخت برند شخصیتی به‌عنوان زیربنایی‌ترین عناصر مدل شناسایی شدند.
 
واژه‌های کلیدی: سناریو، جذب و استخدام، شکاف بین نسلی، نسل z، صنایع پتروشیمی بوشهر
متن کامل [PDF 1123 kb]   (685 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1401/3/17 | پذیرش: 1401/6/22 | انتشار: 1402/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

dehghan D, aghadavood Jolfaei R, Dalvi Esfahan M R. Identifying the effective factors of attraction and special use of Generation Z employees under study: Bushehr Petrochemical Industries. Strategic studies in the oil and energy industry 2023; 15 (57) :135-156
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1532-fa.html

دهقان داریوش، آقاداود جلفایی سید رسول، دلوی اصفهانی محمدرضا. شناسایی عوامل مؤثر جذب و استخدام ویژۀ کارکنان نسل z مورد مطالعه: صنایع پتروشیمی بوشهر. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (57) :135-156

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1532-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 15، شماره 57 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710