1- دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تهران، ایران ، najafiali1359@gmail.com 2- دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی 3- استاد مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران 4- دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکدۀ روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده: (308 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بازطراحی الگوی 70:20:10 در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی است. علیرغمشواهدی دربارۀ اثربخشی و بهکارگیری آن در شرکتهای بینالمللی، پژوهشی جهت شناسایی نقاط قوت، ضعف و اصلاحات یافت نشد. روش پژوهش، کیفی از نوع پژوهش تکوینی است؛ و دادهها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد گردآوری شد؛ در آن 11 نفر (6 نفر متخصص آموزش سازمانی و 5 نفر از کارکنان از سایر مدیریتها) در مرحله پیادهسازی و 12 نفر در مرحله اعتباریابی این الگو شرکت داشتند. یافتههای حاصل از این بخش منجر به تدوین الگوی انطباقی شامل 5 نقش: کارآگاه عملکرد، معمار عملکرد، استاد خلق عملکرد، بازیپرداز عملکرد و پیگیر عملکرد و 22 زیر وظیفه از 31 زیروظیفه اصلی الگو شد. درنهایت الگوی انطباقی، با حضور 12 نفر از خبرگان مورد اعتبارسنجی محتوایی و ساختاری قرار گرفت
Najafi A, Rahimian H, Abbaspour A, Taheri M. Redesign Development and Learning Model 70:20:10 At National Petrochemical Company: Formative Reasearch. Strategic studies in the oil and energy industry 2022; 14 (54) :157-176 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1432-fa.html
نجفی علی، رحیمیان حمید، عباسپور عباس، طاهری مرتضی. بازطراحی الگوی یادگیری و توسعۀ 70:20:10 در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی: پژوهش تکوینی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي 1401; 14 (54) :176-157