[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations433372
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 48 صفحات 323-304 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی مفهومی مزیت رقابتی پایدار در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران
علیرضا جاوری1 ، حسن دهقان دهنوی 2، ناهید امراللهی بیوکی3 ، شهناز نایب‌زاده4 ، حسین اسلامی5
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشیار گروه مدیریت‌ صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی ، denavi2000@yahoo.com
3- دکتری علوم رفتاری، استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه اردکان
4- دکتری بازاریابی، دانشیار گروه مدیریت ‌بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی
5- دکتری مدیریت دولتی، استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد
چکیده:   (1609 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوبی به‌منظور کسب مزیت­رقابتی پایدار با رویکرد کیفی انجام شد. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. پس از مصاحبه‌های نیمه ­ساختاریافته با 17 نفر از خبرگان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی، اشباع نظری حاصل گردید و داده‌ها با روش تحلیل محتوای جهت‌دار با نرم‌افزار اطلس‌تی‌آی8 مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. بر اساس یافته ­های پژوهش، مدل مفهومی مزیت رقابتی پایدار با محوریت سرمایه روان­شناختی مثبت و میانجی­ گریِ ابعاد رفتارِ شهروندیِ سازمانی، سرمایه اجتماعی، سرمایه انسانی، سرمایه فکری(رابطه­ ای)، مدیریت­دانش و رفتارِ کاری نوآورانه، طراحی و ارائه شد. در نتیجه، برای دستیابی به مزیت رقابتیِ پایدار، سرمایه روان­شناختیِ مثبت به‌عنوان عامل محوری برای سایر سرمایه­های مرتبط با حوزه منابع انسانی عمل می­ کند و با ایجاد بانک اطلاعاتی از سرمایه روان­شناختیِ مثبتِ کارکنان و تمرکز استراتژی­ های توسعه منابع ­انسانی می­توان به قابلیتِ پویا برای کسب مزیت رقابتی پایدار دست یافت.
واژه‌های کلیدی: مزیت رقابتی پایدار، سرمایه روان‌شناختی مثبت، تحلیل محتوا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران .
متن کامل [PDF 765 kb]   (760 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/3/4 | پذیرش: 1400/4/5 | انتشار: 1400/3/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javeri A, Dehghn Dehnavi H, Amrolahi Biyuki N, Nayebzadeh S, Eslami H. Designing a Conceptual Model of Sustainable Competitive Advantage in Iran's National Petrochemical Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :304-323
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1187-fa.html

جاوری علیرضا، دهقان دهنوی حسن، امراللهی بیوکی ناهید، نایب‌زاده شهناز، اسلامی حسین. طراحی الگوی مفهومی مزیت رقابتی پایدار در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :304-323

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1187-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645