1- دانشیار گروه روشها، برنامههایدرسی و آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران 2- دانشجوی دکتری برنامهریزیدرسی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران ، tari.farzane@ut.ac.ir 3- دانشجوی دکتری مکانیک، دانشکده مکانیک و مکاترونیک، دانشگاه صنعتی شاهرود
چکیده: (1508 مشاهده)
آموزش الکترونیکی یکی از شیوه های نوین یادگیری در عصر حاضر است. بنابراین برای کارآمدی و استفاده بهینه از ظرفیت های آموزش الکترونیکی، باید آسیبهای فراروی آن را شناسایی و رفع نمود. هدف پژوهش حاضر نیز شناسایی آسیب های برگزاری دوره های آموزش الکترونیکی در شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل سهشاخگی است. متناسب با این هدف، طرح پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی اتخاذ شد. شرکتکنندگان در این پژوهش، مدیران و متصدیان فنی بخش ستاد شرکت ملی گاز بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند و اشباع نظری با مصاحبه نیمهساختاریافته با 10 نفر حاصل شد. یافته ها با استفاده از روش کدگذاری اشتراس و کوربین در دو سطح کدگذاریِ باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع، تعداد 15 مقوله که دربردارنده 50 مفهوم بود بهعنوان اصلیترین آسیب های فراروی برگزاریِ دوره های یادگیری الکترونیکی، در سه بخش فرایندی، ساختاری و محیطی استخراج شدند.
Javadipour M, Tari F, Badri Koohi M. Pathology of Holding E-learning Courses in the National Iranian Gas Company based on the three-branch model. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :267-285 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1185-fa.html
جوادیپور محمد، تاری فرزانه، بدریکوهی میلاد. آسیبشناسیِ برگزاری دورههای آموزش الکترونیکی در شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل سهشاخگی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :267-285