1- دانشجوی دکترای مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی 2- استاد گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران. ، ahmadi4867@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده: (1680 مشاهده)
هدف مقاله حاضر طراحی مدل برند کارفرما بر اساس مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-اکتشافی از نوع آمیخته است.در این پژوهش از 15 نفر از کارشناسان و خبرگان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مصاحبه عمیق به عمل آمد. سپس با استفاده از روش سلسلهمراتبی و به روش ساختاری-تفسیری، ارتباط و توالی ابعاد، شاخصها و مؤلفههای برند کارفرما تعیین گردید. نتایج نشان داد که در مدل ارائه شده، شاخصههای کیفی در چهار سطح قرار گرفته اند؛ در بالاترین سطح مدل (سطح چهارم) عوامل ذینفعان، مشتریان، کارکنان، دولت، محیط زیست و بشر دوستانه قرار گرفتهاند. این عوامل همانند سنگ زیربنایی مدل عمل می کنند که بر عامل مسئولیت اجتماعی تأثیر می گذارند. مدل ارائه شده از اعتبار قابلقبولی برخوردار بوده و میتوان از آن با دقت بالایی در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب استفاده کرد.
Gorizan L, Ahmadi S A, Chenari V. Employer Brand Model based on Social Responsibility in National Iranian South Oil Company (NISOC). Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :218-237 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1182-fa.html
گریزان لیلا، احمدی سید علیاکبر، چناری وحید. الگویی برای برند کارفرما بر اساس مسئولیت اجتماعی در شرکت ملی مناطق نفتخیز. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :218-237