[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 48 صفحات 108-125 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل خودشیفتگی سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
سعید جعفری‌نیا1، حسن رنگریز2، مهدی خیراندیش3، غلامرضا شاکری نوائی4
1- استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، Shamsj58@khu.ac.ir
2- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
3- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید ستاری، تهران
4- دانشجوی دکتری مدیریت، گرایش رفتاری دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
چکیده:   (63 مشاهده)
امروزه عملکرد بهینه سازمان‌ها نقش اساسی در توسعه ملی دارد، لذا شناسایی خودشیفتگی سازمانی‌ و پیشـگیری‌ از آشفتگی و کنترل آن جهت نیل به اهداف سازمانی بسیار مهم است. بر این اساس در تحقیق حاضر با رویکردی کیفی و روش داده‌بنیاد بر مبنای مدلِ استراوس و کوربین، مدل خودشیفتگی سازمانی طراحی گردید. داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته با 17 خبره تا رسیدن به اشباع نظری و توزیع پرسشنامه بین 209 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با روش نمونه‌گیری هدفمند و تصادفی به‌دست آمد. با استفاده از نرم‌افزارهای maxqda، spss و لیزرل 77 کدِ باز، 22 کدِ محوری و 11 کدِ انتخابی استخراج شدند و نتیجه پژوهش در خصوص عوامل عِلّی، مداخله‌گر، زمینه‌ساز، مقوله‌محوری، راهبردها و پیامدها، با محوریتِ «خودشیفتگی سازمانی» در قالب مدل ارائه گردید.
واژه‌های کلیدی: خودشیفتگی، ‌خودشیفتگی سازمانی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران.
متن کامل [PDF 549 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/3/14 | پذیرش: 1399/6/17 | انتشار: 1400/3/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafari Nia S, Rangriz H, Kheirandish M, Shakeri Navaei G. Designing the Model of Organizational Narcissism in the National Iranian Oil Products Distribution Company. Human Resource Management in Oil Industry. 2021; 12 (48) :108-125
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1176-fa.html

جعفری‌نیا سعید، رنگریز حسن، خیراندیش مهدی، شاکری نوائی غلامرضا. طراحی مدل خودشیفتگی سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1400; 12 (48) :108-125

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1176-fa.html



سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت Human Resource Management in The Oil Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4319