1- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان ، sh.tavakoli@stu.semnaniau.ac.ir 2- استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان 3- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان
چکیده: (1172 مشاهده)
توسعه اقتصادی جوامع وابسته به سرمایه، دولت و منابع انسانی میباشد، تحقیقات نشان داده است نقش منابع انسانی در توسعه انسانی بسیار اهمیت دارد اما عوامل متعددی مانند رسانه که رسالت آگاهی بخشی دارند میتوانند بر آن مؤثر باشد، توسعه انسانی با استفاده از رسانه نیازمند به راهبرد است ولی در کشور ما خلاً تحقیقات در این زمینه مشاهده میشود، ازاینرو در این پژوهش، پژوهشگران اقدام به ارائه الگویی برای توسعه انسانی با استفاده از رسانهها نمودند، در این راستا با استفاده از نظریه داده بنیاد و مصاحبه با مدیران فعال در این زمینه مدلی مبتنی بر رویکرد اشتراوس و کوربین ارائه شد. روش پژوهش حاضر داده بنیاد بوده است. نحوه گردآوری اطلاعات مصاحبه با 12 نفر از خبرگان صنعت نفت و رسانه، بوده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که برای توسعه منابع انسانی سازمانهای نفتی باید راهبردهای منبع یابی، عاطفی و بهبود مستمر را ، استفاده نمود.
Tavakoli S S, Danaei A, Najafzadeh Shahry M. Provide a model of media strategies in the human resource development of oil companies using data theory. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :56-71 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1173-fa.html
توکلی سید شهرام الدین، دانایی ابوالفضل، نجف زاده شهری محمودرضا. ارائه الگویی از استراتژیهای رسانهای در توسعه منابع انسانی سازمانهای نفتی با استفاده از نظریه داده بنیاد. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :56-71