1- موسسه مطالعات بین المللی انرژی ، rajabbaigy@iies.net 2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب 3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
چکیده: (2748 مشاهده)
این مقاله به طراحی مدل مفهومیمدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی شاغل در موسسات آموزشی - تحقیقاتی میپردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود و جامعه آماری پژوهش شامل156 نفراز کارشناسان و مدیران یک موسسه تحقیقاتی -آموزشی بود که به روش تصادفی ساده و از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد پرسش قرار گرفتند. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که عوامل پنج گانه دانش آشکار و ضمنی، فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، زیر ساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات، آموزش کارکنان و ساختار رسمی سازمان در فرآیند مدیریت دانش سازمانی تاثیر دارند. رگرسیون چند متغیری همزمان، نشان داد که از دیدگاه منابع انسانی از بین عوامل پنج گانه موثر بر مدیریت دانش، دو عامل دارا بودن دانش آشکار وضمنی و فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش، پیش بینی کننده مدیریت دانش سازمانی در موسسه هستند .
Rajabbeigi M, Gelard P, Abtahinezhad S A. Conceptual Model of Knowledge Management from the Perspective of Human Resources in Educational-Research Institutions. Strategic studies in the oil and energy industry 2019; 10 (40) :167-186 URL: http://iieshrm.ir/article-1-723-fa.html
رجب بیگی مجتبی، گلرد پروانه، ابطحی نژاد سید علی. مدل مفهومی مدیریت دانش از دیدگاه منابع انسانی در موسسات آموزشی- تحقیقاتی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1398; 10 (40) :167-186