1- دانشگاه اصفهان 2- دانشگاه ایران 3- دانشگاه سمنان ، behnam.golshahi@yahoo.com
چکیده: (3478 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی بر کاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان در شرکت نفت پاسارگاد صورت گرفته است. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شرکت نفت پاسارگاد به تعداد 500 نفر و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد 217 نفر محاسبه و نمونهگیری به روش طبقهای تصادفی بوده است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه 32 سوالی محقق ساخته برای سنجش بازاریابی اجتماعی و پرسشنامه 44 سوالی برای سنجش رفتارهای ضد تولید بوده که روایی آنها به دو روش صوری و سازه و پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردیده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار Amos 22 و به روش الگوسازی معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج فرضیه اصلی نشان داد که بازاریابی اجتماعی بر رفتارهای ضد تولید کارکنان تأثیر منفی معناداری دارد. همچنین نتایج فرضیههای فرعی نشان داد که بازاریابی اجتماعی منجر به کاهش رفتارهای ضد تولید معطوف به فرد و معطوف به سازمان شده و با تغییر نگرش کارکنان به سمت رفتار شهروندی سازمانی، علاوه بر کاهش اثرات منفی آن، باعث افزایش اثربخشی و سلامت سازمان و در نهایت منافع آن بر جامعه میگردد.
Safari A, Rad S, Golshahi B. Investigating the Effect of Social Marketing on Reducing Counter-Productive Work Behaviors of Employees
(Case Study: Pasargad Oil Company)
. Strategic studies in the oil and energy industry 2016; 7 (27) :101-122 URL: http://iieshrm.ir/article-1-49-fa.html
صفری علی، راد شیما، گلشاهی بهنام. بررسی تأثیر بازاریابی اجتماعی برکاهش رفتارهای ضد تولید کارکنان
(مورد مطالعه: شرکت نفت پاسارگاد)
. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1395; 7 (27) :101-122