[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) ::
جلد 13 شماره 49 صفحات 135-154 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل استعدادیابی و پرورش مدیران در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
ابراهیم نظری1، یونس وکیل الرعایا2، علی جهان3، هادی همتیان4
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی ، enazari1357@gmail.com
2- دانشیار گروه مدیریت، مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایده‌پردازی و تجاری‌سازی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان
3- دانشیار گروه مهندسی صنایع، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی
4- استادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
چکیده:   (54 مشاهده)
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی مدل استعدادیابی و پرورش مدیران در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است. این مطالعه بر اساس دو رویکرد کمی و کیفی انجام شده است. این پژوهش ازنظر ماهیت اکتشافی و از لحاظ هدف از نوع تحقیقات توسعه‌ای ـ کاربردیو از لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی ـ پیمایشی  می‌باشد. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی، روش هدفمند و در بخش کمی روش تصادفی ساده بوده است. نتایج پژوهش حاصل از روش دلفی، در مجموع سه بعد و نه مؤلفه برای استعدادیابی و پرورش مدیران مطرح کرد و نتایج پژوهش حاصل از بخش کمی نشان داد که شناسایی و اکتساب استعداد(مؤلفه شغلی، مؤلفه سازمانی و مؤلفه فردی)، توسعه و استفاده از استعداد (مدیریت مسیر شغلی، ارتباطات تعاملی و پرورش کارکنان) و درنهایت حفظ استعداد (مؤلفه مدیریتی و رهبری، مؤلفه فرهنگی و سازمانی و  مؤلفه انگیزشی) بر استعدادیابی و پرورش مدیران تأثیر دارند.
واژه‌های کلیدی: استعدادیابی، مدیریت استعداد، پرورش مدیران
متن کامل [PDF 670 kb]   (62 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/10/25 | پذیرش: 1400/6/4 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari E, Vakil Alroaia Y, Jahan A, Hematian H H. Designing of the model for talent identification and training of managers in the National Iranian Oil Products Distribution Company. Human Resource Management in Oil Industry. 2021; 13 (49) :135-154
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1235-fa.html

نظری ابراهیم، وکیل الرعایا یونس، جهان علی، همتیان هادی. طراحی مدل استعدادیابی و پرورش مدیران در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1400; 13 (49) :135-154

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1235-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4341