1- استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، Shamsj58@khu.ac.ir 2- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران 3- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید ستاری، تهران 4- دانشجوی دکتری مدیریت، گرایش رفتاری دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
چکیده: (1056 مشاهده)
امروزه عملکرد بهینه سازمانها نقش اساسی در توسعه ملی دارد، لذا شناسایی خودشیفتگی سازمانی و پیشـگیری از آشفتگی و کنترل آن جهت نیل به اهداف سازمانی بسیار مهم است. بر این اساس در تحقیق حاضر با رویکردی کیفی و روش دادهبنیاد بر مبنای مدلِ استراوس و کوربین،مدل خودشیفتگی سازمانی طراحی گردید. دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته با 17 خبره تا رسیدن به اشباع نظری و توزیع پرسشنامه بین 209 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با روش نمونهگیری هدفمند و تصادفی بهدست آمد. با استفاده از نرمافزارهای maxqda، spss و لیزرل 77 کدِ باز، 22 کدِ محوری و 11 کدِ انتخابی استخراج شدند و نتیجه پژوهش در خصوص عوامل عِلّی، مداخلهگر، زمینهساز، مقولهمحوری، راهبردها و پیامدها، با محوریتِ «خودشیفتگی سازمانی» در قالب مدل ارائه گردید.
Jafari Nia S, Rangriz H, Kheirandish M, Shakeri Navaei G. Designing the Model of Organizational Narcissism in the National Iranian Oil Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :108-125 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1176-fa.html
جعفرینیا سعید، رنگریز حسن، خیراندیش مهدی، شاکری نوائی غلامرضا. طراحی مدل خودشیفتگی سازمانی در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :108-125