[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations435374
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) ::
جلد 12 شماره 48 صفحات 125-108 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل خودشیفتگی سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
سعید جعفری‌نیا 1، حسن رنگریز2 ، مهدی خیراندیش3 ، غلامرضا شاکری نوائی4
1- استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، Shamsj58@khu.ac.ir
2- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
3- دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید ستاری، تهران
4- دانشجوی دکتری مدیریت، گرایش رفتاری دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران
چکیده:   (1056 مشاهده)
امروزه عملکرد بهینه سازمان‌ها نقش اساسی در توسعه ملی دارد، لذا شناسایی خودشیفتگی سازمانی‌ و پیشـگیری‌ از آشفتگی و کنترل آن جهت نیل به اهداف سازمانی بسیار مهم است. بر این اساس در تحقیق حاضر با رویکردی کیفی و روش داده‌بنیاد بر مبنای مدلِ استراوس و کوربین، مدل خودشیفتگی سازمانی طراحی گردید. داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته با 17 خبره تا رسیدن به اشباع نظری و توزیع پرسشنامه بین 209 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با روش نمونه‌گیری هدفمند و تصادفی به‌دست آمد. با استفاده از نرم‌افزارهای maxqda، spss و لیزرل 77 کدِ باز، 22 کدِ محوری و 11 کدِ انتخابی استخراج شدند و نتیجه پژوهش در خصوص عوامل عِلّی، مداخله‌گر، زمینه‌ساز، مقوله‌محوری، راهبردها و پیامدها، با محوریتِ «خودشیفتگی سازمانی» در قالب مدل ارائه گردید.
واژه‌های کلیدی: خودشیفتگی، ‌خودشیفتگی سازمانی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران.
متن کامل [PDF 549 kb]   (682 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/3/14 | پذیرش: 1399/6/17 | انتشار: 1400/3/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafari Nia S, Rangriz H, Kheirandish M, Shakeri Navaei G. Designing the Model of Organizational Narcissism in the National Iranian Oil Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 12 (48) :108-125
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1176-fa.html

جعفری‌نیا سعید، رنگریز حسن، خیراندیش مهدی، شاکری نوائی غلامرضا. طراحی مدل خودشیفتگی سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 12 (48) :108-125

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1176-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 48 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645