[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations453394
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 15، شماره 57 - ( 6-1402 ) ::
جلد 15 شماره 57 صفحات 20-1 برگشت به فهرست نسخه ها
رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر انتخاب شریک استراتژیک در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز
راملا آبرامیان1 ، عطاءاله هرندی 2
1- کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
2- ستادیار گروه استراتژی و سیاست‌گذاری کسب‌و‌کار، دانشکدۀ مدیریت کسب‌وکار، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، Harandi@ut.ac.ir
چکیده:   (1318 مشاهده)
هدف این تحقیق شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در انتخاب شریک استراتژیک از بین شرکت­های داخلی صنعت نفت و گاز (بخش بالادستی) است. در این تحقیق با استفاده از آراء خبرگان و مطالعات کتابخانه­ای، عوامل مؤثر بر انتخاب شریک استراتژیک گردآوری شدند و در گام بعد توسط خبرگان صنعت اولویت‌بندی صورت پذیرفت. برای نمونه‌گیری از روش غیر تصادفی و از اعضای در دسترس استفاده شد. با بررسی پیشینۀ تحقیق و عوامل مؤثر بر انتخاب شریک، 21 عامل شناسایی شدند. ضمن تأیید این مؤلفه‌ها، با استفاده از روش مقایسات زوجی و نرم‌افزار AHP پرسشنامۀ نهایی تحقیق طراحی شد و با استفاده از دیدگاه‌های کلیۀ خبرگان و صاحب‌نظران این حوزه، 9 عامل شناسایی و با تحلیل نتایج و وزن‌دهی به آن‌ها مشخص شد که ارتباطات مؤثر دولتی، اهداف مشترک، تناسب راهبردی، اعتماد متقابل، رتبه‌های اول تا چهارم را میان عوامل مؤثر بر انتخاب شریک در شراکت راهبردی صنعت نفت و گاز (بخش بالادستی) را به خود اختصاص می‌دهند
واژه‌های کلیدی: انتخاب شریک، شراکت راهبردی، صنعت نفت و گاز، بخش بالادستی
متن کامل [PDF 1122 kb]   (723 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1401/4/12 | پذیرش: 1401/10/13 | انتشار: 1402/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abramian R, Harandi A O. Ranking of factors affecting the selection of strategic partners in the upstream sector of the oil and gas industry. Strategic studies in the oil and energy industry 2023; 15 (57) :1-20
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1524-fa.html

آبرامیان راملا، هرندی عطاءاله. رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر انتخاب شریک استراتژیک در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (57) :1-20

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1524-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 15، شماره 57 - ( 6-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657