1- دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت، واحد عجب شیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجب شیر، ایران 2- استادیار، گروه مدیریت، واحد عجب شیر، دانشگاه آزاد اسلامی، عجب شیر، ایران. ، h.gharehbiglo@yahoo.com 3- استادیار، گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 4- دانشیار، گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده: (1045 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائۀ مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس هدف یک پژوهش اکتشافی، بر اساس روش جمعآوری دادهها یک پژوهش پیمایشی ـ مقطعی است و بر اساس دو رویکرد کیفی/کمّی (آمیخته)، با استفاده از روش گراندد تئوری انجام شد. در بخش کیفی از طریق نمونهگیری نظری 18 نفر از اساتید بازاریابی دانشگاهها و مدیران شرکتهای زیرمجموعۀ وزارت نفت، بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از مصاحبۀ نیمهساختاریافته و تحلیل آنها با کمک نرمافزار MaxQDA انجام و الگوی پارادایمی پژوهش ارائه شد. در بخش کمّی 384 نفر از مدیران و کارکنان صنعت نفت ایران از طریق نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. از طریق روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار Smart PLS، الگوی حاصله اعتبارسنجی شد. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معناداری هوش هیجانی سبزِ مدیران بر ارتقای طراحی، تولید و توزیع محصولات سبز، بهرهوری و سودآوری شرکت، جلب رضایت مشتریان و ذینفعان است.
Yavari A, QareBeiglo H, AlaviMatin Y, FeqhiFarahmand N. Green emotional intelligence model of Iranian oil industry managers. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 15 (59) :191-216 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1609-fa.html
یاوری علی، قره بیگلو حسین، علوی متین یعقوب، فقهی فرهمند ناصر. مدل هوش هیجانی سبزِ مدیران صنعت نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (59) :191-216