[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations477416
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) ::
جلد 13 شماره 49 صفحات 237-217 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل موثر بر چابک‌سازی نوآوری در سازمان‌های آموزشی و ارائه مدل ساختاری تفسیری
اعظم عظیمی‌فر 1، علیرضا رزقی ‌رستمی2 ، مسعود حقیقی2
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی ، az.azimifar@yahoo.com
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (1324 مشاهده)
چکیده
امروزه چابک­سازیِ نوآوری و سازمان­های چابکِ نوآور در دستور کار بسیاری از مدیران ارشد سازمان‌ها قرار گرفته است، اما به عوامل موثر بر چابک­سازی نوآوری در بسیاری از سازمان­های آموزشی از جمله سازمان آموزش و پرورش در ایران کمتر پرداخته شده است. هدف این مقاله پاسخ‌‌‌‌گویی به این نیاز مبرم است. بدین‌منظور مقاله حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر چابک­سازی نوآوری در سازمان­‏های آموزشی و ارائه مدل ساختاری تفسیری ارائه شده است. بر این اساس نمونه­گیری در جامعه آماری سازمان آموزش و پرورش به‌صورت هدفمند انجام شده و نحوه گزینش نمونه در تکنیک نمونه­گیری هدفمند از نوع گلوله برفی/شبکه­ای می­باشد. نتایجِ شناسایی مفاهیم نشان داد که مدل چابک­سازیِ نوآوری در سازمان­ آموزش و پرورش دارای 79 مفهوم است. همچنین نتایجِ شناسایی مضمون­های فرعی نشان می­دهد که این مدل دارای هشت مضمون فرعی می­باشد که در قالب سه مضمون اصلی دسته­بندی شده‌اند. یکی از مضمون­های اصلی قابلیت­ها بود. این مضمون اصلی شامل دو مضمون فرعی مشخصات فردی و عوامل فرهنگی بود. مضمون بعدی عوامل زمینه­ساز بود. این مضمونِ اصلی شامل دو مضمون فرعیِ منابع انسانی و عوامل محیطی بود. مضمون سوم عوامل تسهیل­کننده بود. این مضمونِ اصلی شامل چهار مضمون فرعیِ عوامل ساختاری، عوامل راهبردی، عوامل سازمانی و عوامل مدیریتی بود.
واژه‌های کلیدی: چابک‌سازیِ نوآوری، سازمان‌‌های آموزشی، مدل‌سازی ساختاری تفسیر
متن کامل [PDF 472 kb]   (544 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1400/1/24 | پذیرش: 1400/3/31 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azimi Far A, Rezghi Rostami A, Haghighi M. Identifying Factors Effective on Innovation Agility in Educational Organizations and Presenting Structural Interpretational Model. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 13 (49) :217-237
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1239-fa.html

عظیمی‌فر اعظم، رزقی ‌رستمی علیرضا، حقیقی مسعود. شناسایی عوامل موثر بر چابک‌سازی نوآوری در سازمان‌های آموزشی و ارائه مدل ساختاری تفسیری. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 13 (49) :217-237

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1239-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4660