[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations437376
h-index98
i10-index74
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 10، شماره 38 - ( 12-1397 ) ::
جلد 10 شماره 38 صفحات 74-39 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدلی برای تبیین انحراف خلاق در شرکت ملی نفت ایران
سید هادی موسوی‌نژاد1 ، حجت وحدتی 2، محمد حکاک1 ، امیر‌هوشنگ نظر‌پوری1
1- دانشگاه لرستان
2- دانشگاه لرستان ، Vahdati.h@lu.ac.ir
چکیده:   (3111 مشاهده)
در بسیاری از شرکت ها مسیری که از طرح ایده‌های خلاقانه توسط افراد تا نائل شدن به نوآوری پیموده می­شود، به دلایل زیادی به‌صورت کامل پیاده­ سازی نمی­ شود. چنین شرکت ­هایی متقاعد شده ­اند که باید از ایده­ های بدیع و نو کارکنان استفاده موثر نمایند و این مهم جز با انحراف خلاق میسر نمی ­شود. در همین راستا، هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل انحراف خلاق در شرکت ملی نفت ایران با استفاده از روش گراندد تئوری به عنوان یکی از روش‌های کیفی بوده است. در این پژوهش ابتدا با روش نمونه­گیری نظری 11 تن از متخصصان و استادان دانشگاه و شرکت ملی نفت ایران انتخاب شده و مصاحبه­ های عمیق با آنها صورت گرفت. پس از آن در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی مولفه‌های انحراف خلاق شناسایی شدند. طبق نتایج، مولفه های  مدیریتی و سازمانی (شرایط علّی)، انحراف خلاق (راهبرد کنش/کنش متقابل)، ویژگی­ های کنشگران و ویژگی‌های ایده (زمینه)، شرایط مدیریتی، سازمانی و بیوگرافیک (شرایط مداخله­ ای) و پیامدهای مثبت و منفی در سطح فردی و سازمانی (پیامدها) استخراج و مدل انحراف خلاق طراحی گردید.
واژه‌های کلیدی: هنجارها، انحراف خلاق، شرکت ملی نفت ایران، گراندد تئوری
متن کامل [PDF 537 kb]   (1740 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1397/2/9 | پذیرش: 1397/9/27 | انتشار: 1397/12/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi Nejad S H, Vahdati H, Hakkak M, Nazarpoori H. Designing a Model for Explaining Creative Deviance in the National Iranian Oil Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2019; 10 (38) :39-74
URL: http://iieshrm.ir/article-1-623-fa.html

موسوی‌نژاد سید هادی، وحدتی حجت، حکاک محمد، نظر‌پوری امیر‌هوشنگ. طراحی مدلی برای تبیین انحراف خلاق در شرکت ملی نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1397; 10 (38) :39-74

URL: http://iieshrm.ir/article-1-623-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 10، شماره 38 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645