1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه تهران ، khaled.gholami@gmail.com
چکیده: (3285 مشاهده)
آموزش و بهسازی منابع انسانی در عصر کنونی به لحاظ شرایط خاص زمانی، در سازمانهای صنعتی و تولیدی به صورت یک امر طبیعی درآمده و همگان بر آن اتفاق نظر دارند، این مهم اصولاً در غالب برنامههای آموزشی مدون، کوتاه مدت یا دراز مدت به اجرا در می آید منتها در طراحی واجرای آموزشها آنچه دارای اهمیت فوق العاده است ارزیابی اثربخشی این نوع آموزشهاست که بر اساس نتایج بدست آمده بتوان آموزشهای تکمیلی و جهتداری را طراحی کرد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی دورههای آموزش سرپرستی ستادشرکت ملی گاز ایران و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت موجود آن در سال 1390 انجام شده است. طرح پژوهش توصیفی–پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل سرپرستان ستاد شرکت ملی گاز است. در این پژوهش ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساختهای است که بر اساس سه مولفه ویژگیهای فردی، آموزشی و سازمانی مدل انتقال آموزش هالتون تدوین شده است. دادههای بدست آمده با استفاده از نرم افزار spss و ازطریق آزمون t تک نمونهای مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند، نتایج بدست آمده از آزمون t نشان داد که مولفه ویژگی فردی در سطح مطلوب و مولفه ویژگی آموزشی و سازمانی در سطح نسبتاً مطلوبِ ارزیابی، قرار دارند.
Abili K, gholamali lavasani M, gholami K, Hosseini S J. The Study of Effectiveness Training Courses Supervisions’ and Suggestions Suitable Solutions in Order to its Improvement
(Case Study: National Iranian Gas Company)
. Strategic studies in the oil and energy industry 2016; 7 (27) :51-74 URL: http://iieshrm.ir/article-1-47-fa.html
ابیلی خدایار، غلامعلی لواسانی مسعود، غلامی خالد، حسینی سید جمال. بررسی اثربخشی دورههای آموزش سرپرستی و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت آن
(مطالعه موردی:ستاد شرکت ملی گاز ایران)
. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1395; 7 (27) :51-74