[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations525404
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 7، شماره 25 - ( 9-1394 ) ::
جلد 7 شماره 25 صفحات 28-3 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین رابطه میان هوش فرهنگی کارکنان وسرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: شرکت ملّی پخش فرآورده‌های نفتی)
غلامعلی طبرسا1 ، اکرم هادی زاده مقدم1 ، عسل بسیجی2 ، یدالله کریمی3
1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه شهید بهشتی ، asal_basiji@yahoo.com
3- ملی پخش فرآورده های نفتی
چکیده:   (3367 مشاهده)
این پژوهش به بررسی رابطه هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی میپردازد. با توجه به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از دارایی‌های بسیار باارزش سازمان‌ها بشمار رفته و میتواند یکی از اهرم‌های اصلی کسب مزیت رقابتی باشد، بررسی عواملی مرتبط با آن نیز ضروری به نظر میرسد. عامل هوش فرهنگی نیز در کشوری مانند  ایران که از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است مفهومی است که آن طور که باید و شاید به آن توجه نمیشود و عمدتاً تصور افراد از هوش فرهنگی به اشتباه  تنها بخش جزئی از این قابلیت یعنی تفاوت ملیتی را در بر میگیرد. این تحقیق برای اولین بار به بررسی رابطه میان هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی به عنوان دو عنصر مهم و تأثیرگذار در مدیریت منابع انسانی میپردازد. بدین منظور کارکنان شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی به عنوان جامعه آماری مورد مطالعه قرار گرفتند و یافته‌های پژوهش که از طریق پرسشنامه به دست آمد بیانگر رابطه مثبت و معنی‌دار میان هوش فرهنگی و سرمایه اجتماعی بود. وجود این ارتباط مثبت و معنادار میتواند رهنمودی برای مدیران در زمینه برنامهریزی منابع انسانی بوده و سیاست‌گذاران را در خصوص یافتن راهکارهای مناسب جهت ارتقا هوش فرهنگی کارکنان و در نتیجه انباشت هرچه بیشتر سرمایه اجتماعی به عنوان یک دارایی ارزشمند در سازمان یاری نماید.
واژه‌های کلیدی: فرهنگ، هوش، هوش فرهنگی، سرمایه اجتماعی
متن کامل [PDF 928 kb]   (1159 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1392/2/10 | پذیرش: 1393/2/9 | انتشار: 1396/2/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabarsa G, Hadizadeh Moghadam A, Basiji A, Karimi Y. Relationship between Cultural Intelligence and Social Capital (Case Study: NIOPDC) . Strategic studies in the oil and energy industry 2015; 7 (25) :3-28
URL: http://iieshrm.ir/article-1-29-fa.html

طبرسا غلامعلی، هادی زاده مقدم اکرم، بسیجی عسل، کریمی یدالله. تبیین رابطه میان هوش فرهنگی کارکنان وسرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: شرکت ملّی پخش فرآورده‌های نفتی) . مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1394; 7 (25) :3-28

URL: http://iieshrm.ir/article-1-29-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 7، شماره 25 - ( 9-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4710