1- دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران 2- استاد گروه علوم ارتباطات، دانشکده علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، naghibul sadat@yahoo.com 3- استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران 4- استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، واحد دماوند، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
چکیده: (790 مشاهده)
پژوهشحاضر، با هدف شناسایی ابعاد و شاخصهای مؤثر بر مدیریت روابطعمومی در وزارت نفت با هدف اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی طراحی شده است تا روابطعمومی وزارت نفت بتواند از طریق ایجاد یک الگوی مدیریتی مناسب در این بخش در راستای رسیدن به چشمانداز، مأموریت و اهداف کلان صنعت نفت به سهم بسزای خود جامه عمل بپوشاند. فلسفه این پژوهش تفسیری، ماهیت آن کیفی و استراتژی آن رویکرد دادهبنیاد است. ازاینرو محقق نخست با بهرهگیری از مطالعات کتابخانهای و احصاء شاخصها با روش نظریه خبرگان و انجام مصاحبه با 5 نفر از خبرگان، ابعاد و شاخصهای مؤثر بر مدیریت روابطعمومی را در 6 بعد اصلی (مدیریتی، ساختاری، اقتصادی، قانونی، اجتماعی و اخلاقی) و 108 گویه احصاء نمود. شایان ذکر است بعد مدیریتی با نظر اساتید راهنما و مشاور شامل دو مؤلفه اصلی
1. شایستگی 2. جهادی شد. مؤلفه شایستگی شامل شاخصهای کسبوکار، مدیریت بر دیگران و مدیریت بر خود و مؤلفه جهادی شامل شاخصهای انقلابی، دروننگر و مردمی است و مؤلفه ساختاری شامل شاخصهای مرتبط با ساختار و استراتژی مناسب و بسیج امکانات خاصاً دستهبندی شده است
Fahimi H, Naghibulsadat, Mirismaili B S, Hoseini Dana H, Mohammadi A. Identifying the dimensions and indexes affecting the management of the public relations in the Iran oil ministry based on resistance economy. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (62) :251-274 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1708-fa.html
فهیمی تبار حسین، نقیب السادات سیدرضا، میراسماعیلی بی بی سادات، حسینی دانا حمیدرضا، محمدی افشین. شناسایی ابعاد و شاخصهای مؤثر بر مدیریت روابطعمومی وزارت نفت با محوریت اقتصاد مقاومتی. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (62) :251-274