1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد امارات، دبی، امارات متحده عربی 2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران ، Lotfizadeh1981@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 4- دانشیار گروه آمار، دانشکده علوم و فناوریهای همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده: (522 مشاهده)
در پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی تداوم کسبوکار در شرایط عدمقطعیت در صنعت گاز از معیارهایی ازجمله ضرایب بارهای عاملی با استفاده از مقدار 4/0، آلفای کرونباخ و معیارهای R2و Q2استفاده شد. سپس، با استفاده از آمارههای t و ضرایب مسیر، تأثیر متغیرهای مؤثر بر تداوم کسبوکار در شرایط عدمقطعیت مورد تحلیل قرار گرفتند. با توجه به نامشخص و نامحدود بودن تعداد اعضای جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 384 نفر تعیین شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که توانایی تأمین مالی زیرساختها، پرسنل و نیروی انسانی متخصص و الزامات محیط کسبوکار بر تداوم کسبوکار در شرایط عدمقطعیت در صنعت گاز تأثیر مثبت و معناداری دارد. از بین متغیرهای موردمطالعه متغیر توانایی تأمین مالی زیرساختها با ضریب مسیر 437/0 دارای بیشترین تأثیر بود.
Yousefi M, Lotfizadeh F, Saeedi H, Behzadi M H. Exploring Factors Influencing Business Continuity Marketing in the Gas Industry Under Uncertain Conditions. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (62) :109-126 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1702-fa.html
یوسفی مهدی، لطفی زاده فرشته، سعیدی حمید، بهزادی محمدحسن. بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی تداوم کسبوکار در شرایط عدمقطعیت در صنعت گاز. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (62) :109-126