[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations516396
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 15، شماره 59 - ( 12-1402 ) ::
جلد 15 شماره 59 صفحات 100-83 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیلی کلان سطحی از ابعاد بهبود سازمانی در شرکت ملی نفت ایران
داریوش علی‌ مرادی1 ، رضا واعظی2 ، مقصود امیری3
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی. واحد قزوین، ایران
2- استاد گروه مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، theorymanagement@yahoo.com
3- استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده:   (668 مشاهده)
سازمان‌های دولتی در محیط‌های بیثبات امروزی به منظور دستیابی به تعادل مجبورند خود را با چالش‌ها و تغییرات بیرونی وفق دهند و ارکان، فرایندها و چه بسا ساختار خود را با بهبود مواجه کنند. لذا، این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد بهبود سازمانی در شرکت ملی نفت ایران انجام شده است. تحقیق حاضر با جهت‌گیری بنیادی و فلسفۀ ساخت‌گرایی و همچنین، به روش کیفی و با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و با نمونه‌گیری هدفمند قضاوتی و سپس گلوله برفی و مصاحبه‌های نیمهساختاریافته از 15 نفر از خبرگان صنعت نفت صورت گرفته است. تحلیل داده‌ها نیز پس از سه مرحلۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در قالب 96 کد باز، 24 مقولۀ فرعی و 6 مقولۀ اصلی طبقه‌بندی و نشان داده شده است. مقوله‌های اصلی در بهبود سازمانی شرکت ملی نفت شامل ساختار سازمانی، فضای کسبوکار، فرهنگ سازمانی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، توسعۀ منابع انسانی و سلامت سازمانی مورد شناسایی قرار گرفت.
 
واژه‌های کلیدی: بهبود سازمانی، تحلیل مضمون، شرکت ملی نفت، سازمان‌های دولتی، روش کیفی.
متن کامل [PDF 563 kb]   (277 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1401/11/16 | پذیرش: 1402/2/19 | انتشار: 1402/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

AliMoradi D, Vaezi R, Amiri M. A macro-level analysis of organizational improvement dimensions in National Oil Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 15 (59) :83-100
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1603-fa.html

علی‌ مرادی داریوش، واعظی رضا، امیری مقصود. تحلیلی کلان سطحی از ابعاد بهبود سازمانی در شرکت ملی نفت ایران. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1402; 15 (59) :83-100

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1603-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 15، شماره 59 - ( 12-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4700