[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 14، شماره 53 - ( 6-1401 ) ::
جلد 14 شماره 53 صفحات 54-39 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت‌ های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان
موسی کریمی1، رسول ثانوی فرد2، علی حمیدی‌ زاده3
1- دانشجوی دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، گروه مدیریت بازرگانی، قم، ایران
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، گروه مدیریت بازرگانی، قم، ایران ، dr.sanavifard@gmail.com
3- استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (293 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش، طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآوردههای نفتی همدان است. از روش پژوهش کیفی داده‌بنیاد و مدل پارادایمی برای توسعه مدل تحقیق مذکور بهره گرفته ‌شد. جامعۀ آماری این پژوهش چهارده نفر از خبرگان در شرکت­ پخش فرآورده­ های نفتی همدان بودهاند. روش نمونه ‏گیری هدفمند و روش جمع­ آوری اطلاعات مصاحبه­ های نیمهساختاریافته است. پژوهشگر در گام اول (کدگذاری باز)، مؤلفهها بر پایۀ داده‌های به‌دست‌آمده را از مصاحبه ­های عمیق و پردازش و مقولهبندی آنها به دست آورده است. این مقولات شامل محیط استراتژیک بازاریابی دیجیتال، قابلیت استراتژیک بازاریابی و رشد شرکت و در گام دوم (کدگذاری محوری) برای طراحی و نهادینهسازی مدل تکنولوژی دیجیتال، کدگذاری محوری بر اساس مدل پارادایم انجام گرفته است. عوامل مؤثر و مهم در مدل شناسایی شدند و در نهایت، برای بسط و گسترش نظریۀ تکنولوژی دیجیتال مدل کلی ارائه شد که نوآوری این پژوهش است.
 
واژه‌های کلیدی: تکنولوژی دیجیتال، قابلیت استراتژیک بازاریابی، محیط استراتژیک بازاریابی.
متن کامل [PDF 630 kb]   (106 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1400/8/28 | پذیرش: 1401/1/29 | انتشار: 1401/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi M, Sanavifard R, Hamidizadeh A. Designing a digital technology model on the environment and strategic marketing capabilities of Hamedan Petroleum Products Distribution Company. Strategic studies in the oil and energy industry 2022; 14 (53) :39-54
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1391-fa.html

کریمی موسی، ثانوی فرد رسول، حمیدی‌ زاده علی. طراحی مدل تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت‌ های استراتژیک بازاریابی شرکت پخش فرآورده های نفتی همدان. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي 1401; 14 (53) :54-39

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1391-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 14، شماره 53 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4538