[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) ::
جلد 13 شماره 49 صفحات 263-282 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل پذیرش هوش تجاری از سوی کارکنان صنعت نفت ایران
مصطفی مشیری تبریزی1، حسین صفرزاده2، قاسمعلی بازآیی3
1- کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی، رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی ، mostafa.moshiri@gmail.com
2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران
3- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (51 مشاهده)
چکیده
پژوهش فعلی با هدف شناسایی نقش منابع انسانی در استقرار موفق هوش تجاری در صنعت نفت ایران با استفاده از روش کیفی انجام گردیده است. روش جمع‌آوری داده‌ها بررسی متون و مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته بود. شاخص‌‌های مطرح شده از مدل‌های استقرار هوش تجاری و ادبیات برگرفته شد. روش نمونه‌گیری، هدفمند و شامل مصاحبه با 10 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد ادارات فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های تابعه وزارت نفت بود. متون و مصاحبه‌ها توسط نرم‌افزار MAXQDA با روش استقرایی کدگذاری گردید. تحلیل یافته‌ها مشتمل بر 10 دسته مربوط به منابع داخلی سازمان و ادراک از نوآوری و استقرار موفق هوش تجاری، براساس کدهای مشترک بین ادبیات تحقیق و نظر متخصصان دسته‌بندی و ارائه شد. با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید مهمترین عامل در پذیرش هوش تجاری در صنعت نفت، نقش کارکنان و منابع انسانی است.
واژه‌های کلیدی: هوش تجاری، منابع داخلی سازمان، منابع انسانی، فرایند انتشار نوآوری، صنعت نفت ایران
متن کامل [PDF 550 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1399/9/30 | پذیرش: 1400/6/4 | انتشار: 1400/6/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moshiri Tabrizi M, Safarzadeh H, Bazaee G. Identifying the Factors of Accepting Business Intelligence by the Iran's Petroleum Industry' Human rResources. Human Resource Management in Oil Industry. 2021; 13 (49) :263-282
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1241-fa.html

مشیری تبریزی مصطفی، صفرزاده حسین، بازآیی قاسمعلی. شناسایی عوامل پذیرش هوش تجاری از سوی کارکنان صنعت نفت ایران. مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 1400; 13 (49) :263-282

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1241-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 13، شماره 49 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4341