1- فارغالتحصیل کارشناسی ارشد، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی ، zz.jebraeili71@gmail.com 2- دانشیار، دکترا، علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی 3- دکترا، مدیریت دولتی، دانشیار موسسه مطالعات بینالمللی انرژی
چکیده: (1503 مشاهده)
چکیده امروزه سازمانها دریافتهاند که آموزش بدون انتقال آن به محیط کار، اتلاف وقت و منابع است. با توجه به اهمیت انتقال آموزش برای کسبوکار و نیز نرخ بالای شکست در انتقال این دانش، نیاز به ایجاد راههای بهتر در مورد بهبود انتقال آموزش وجود دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت بر اساس مدل هالتون میباشد. روش این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، از نوع کمی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 60 نفر از کلیه مدیران پروژه شرکت ملی نفت بودند که تعداد 52 نفر از آنها به روش تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه با پایایی 78/0 که روایی آن توسط خبرگان تایید شد، استفاده گردید. دادهها پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار spss تجزیهوتحلیل شدند که در آن از آزمون t تک نمونهای استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که انتقال آموزش ازلحاظ مؤلفههای عوامل ثانویه، توانائی و انگیزشی مدیران پروژه صنعت نفت در وضعیت مطلوبی قرار دارند اما عوامل محیطی در وضعیت نامطلوب قرار دارند.
Jebraeily Z, Shamsmorkani G, Khorasani A, Rajabbaigy M. Subject: investigating project managers transfer of training status using Halton model. Strategic studies in the oil and energy industry 2021; 13 (49) :69-90 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1232-fa.html
جبرئیلی زهره، شمس مورکانی غلامرضا، خراسانی اباصلت، رجببیگی مجتبی. بررسی وضعیت انتقال آموزش مدیران پروژه صنعت نفت با استفاده از مدل هالتون. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1400; 13 (49) :69-90