1- گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، f.aslani@pnu.ac.ir 2- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده: (332 مشاهده)
این پژوهش، با هدف مدلسازی ساختاری ـ تفسیری رهبری استراتژیک در کسبوکار صنعت نفت انجام شد و روش پژوهش حاضر توصیفی ـ پیمایشی است. بدینمنظور جامعه آماری تحقیق حاضر را خبرگان صنعت نفت منطقه عملیاتی جزیره سیری تشکیل دادند و حجم نمونه تعداد خبرگان شرکتکننده در ISM، 25 نفر در نظر گرفته شد و برای سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه مقایسات زوجی که روایی و پایایی آن به تأیید رسیده، استفاده شد. نتایج نشان داد که هفت سطح اثرگذاری بر رهبری استراتژیک در کسبوکار صنعت نفت وجود دارد. با توجه به سطوح اثرگذاری، تعیین مأموریت و رسالت سازمان بهعنوان متغیر مستقل و کلیدی، دارای بیشترین نفوذ و کمترین وابستگی در مدل بود. رهبری استراتژیک کارآمد بهعنوان یکی از مهمترین پشتوانههای رشد اقتصادی است که اهتمام به آن میتواند موجب شکلگیری روند مناسبی از رشد در تمامی عرصههای اقتصادی و اجتماعی کسبوکار صنعت نفت جزیره سیری شود.
Aslani F, Mollaei E. Structural-Interpretative Modeling of Strategic Leadership in Siri Island Oil Industry Business. Strategic studies in the oil and energy industry 2025; 16 (64) :263-282 URL: http://iieshrm.ir/article-1-1766-fa.html
اصلانی فرشید، ملایی الهه. مدل سازی ساختاری ـ تفسیری رهبری استراتژیک در کسبوکار صنعت نفت جزیره سیری. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (64) :263-282