[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations452392
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 16، شماره 61 - ( 4-1403 ) ::
جلد 16 شماره 61 صفحات 218-201 برگشت به فهرست نسخه ها
ساختار و مدل حکمرانی مدیریت دانش در صنعت نفت
مریم پریسا امانی1 ، محمدتقی عیسایی 2، رضا معینی‌ جزنی3
1- دانشجوی دکتری دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
2- دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران ، isaai@gsme.sharif.edu
3- وزارت نفت، تهران، ایران
چکیده:   (819 مشاهده)
در اقتصاد دانش‏محور، دارایی‌های دانشی به‏عنوان منبع کلیدی و مزیت رقابتی سازمان‏ها محسوب می‏شوند. طی این مقاله، مدل حکمرانی و ساختار مدیریت دانش صنعت نفت به‏عنوان محرک اصلی اجرای موفق مدیریت دانش در سازمان‏های دانش‏محور توسعه می‏یابد. از سوی دیگر نمونه‌گیری در این تحقیق به‏صورت کیفی بوده و شامل ترکیبی از خبرگان نظری، خبرگان تجربی یا افرادی با تجربه صنعت نفت هستند. در ادامه با توجه به ماهیت اکتشافی تحقیق، مطالعه موردی به‏عنوان روش تحقیق منتخب است. یافته‏ها نشان می‏دهد که ارکان مدیریت دانش مشتمل بر سطوح راهبردی و عملیاتی است. در سطح راهبردی، شورای عالی مدیریت دانش و دبیرخانه آن، وظایف حاکمیتی/ سیاستگذاری مدیریت دانش را برعهده دارند. در سطح اجرایی/ عملیاتی نیز کمیته مدیریت دانش شرکت‏های اصلی/ فرعی و دبیرخانه آن قرار دارند که وظایف عملیاتی بهمنظور پیاده‏سازی مدیریت دانش در شرکت‏های اصلی/ فرعی را برعهده دارند. همچنین مرزبندی وظایف و اختیارات و جانمایی ارکان دانشی صنعت نفت بر مبنای مزایا و معایب و ماتریس تخصیص مسئولیت ارائه می‏شود.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش‌، مدل حکمرانی صنعت نفت، مزیت رقابتی، استراتژی‌های صنعت نفت
متن کامل [PDF 496 kb]   (273 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1402/5/17 | پذیرش: 1402/8/15 | انتشار: 1403/4/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amani M, Isaai M T, Moeini Jazani R. Key words: Knowledge management, The governance model of the oil industry, competitive advantage, Oil industry strategies. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (61) :201-218
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1661-fa.html

پریسا امانی مریم، عیسایی محمدتقی، معینی‌ جزنی رضا. ساختار و مدل حکمرانی مدیریت دانش در صنعت نفت. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (61) :201-218

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1661-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 16، شماره 61 - ( 4-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4657