[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات آماده انتشار::
فرم ها و دستورالعمل ها::
لینک های مفید::
::
آمار نشریه
آمار نشریه
..
اصول اخلاقی نشریه
اصول اخلاقی نشریه
..
کمیته اخلاق نشر (COPE)
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشر(COPE) پیروی می کند.
..
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
راهنمای سامانه سمیم نور
..
فهرست نمایه های نشریه
نمایه شده در  ISC
نمایه شده در magiran
نمایه شده در SID
Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations464402
h-index98
i10-index87
">نمایه شده در گوگل اسکولار

 
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 16، شماره 61 - ( 4-1403 ) ::
جلد 16 شماره 61 صفحات 42-23 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی پیشایندها و پیامدهای قابلیت‌های بازاریابی مؤثر بر توسعه محصولات جدید در صنعت نفت
فریدون امیدی
گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین‌ المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران ، Fereydoun.omidi@iau.ac.ir
چکیده:   (343 مشاهده)
تحقیق حاضر از حیث هدف، کاربردی و روش آن ترکیبی است. ابتدا با ابزار مصاحبه نیمه‌ساختارمند با خبرگان به تعداد 20 نفر نسبت به شناسایی پیشایندها و پیامدهای قابلیت‏های بازاریابی توسعه محصولات جدید در شرکت پالایش نفت آبادان اقدام شد و در بخش کمی با ابزار پرسشنامه‌ نسبت به اعتبارسنجی مدل اقدام شد. جامعه آماری در بخش کیفی، خبرگان دانشگاهی و مدیران ارشد و در بخش کمی، کلیه متخصصان و مدیران بودند. یافته‏ها در فاز کیفی پیشایندها (تحقیق در بازار، نوآورانگی، طرح‏ریزی، عوامل ساختاری و مدیریت منابع انسانی) و پیامدها (حضور در بازار، محصولات جدید، مشتریان پایدارتر، توسعه پایدار) هستند. در نتیجه‏گیری می‏توان گفت صنایعی مانند نفت باید عملکرد محصول بالاتری داشته و نسبت به تقویت انواع مختلف قابلیت‏های بازاریابی توجه نمایند تا استراتژی‏های توسعه را برای محصولات جدیدی که مطابق با اهداف محکم و ارزیابی محیط بیرونی و داخلی به همراه منابع است به ثمر رسانند.
 
واژه‌های کلیدی: قابلیت‌های بازاریابی، توسعه محصولات جدید، صنعت نفت
متن کامل [PDF 347 kb]   (297 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1402/5/23 | پذیرش: 1402/6/1 | انتشار: 1403/4/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omidi F. Presenting a model of antecedents and consequences of marketing capabilities affecting the development of new products in the oil industry. Strategic studies in the oil and energy industry 2024; 16 (61) :23-42
URL: http://iieshrm.ir/article-1-1652-fa.html

امیدی فریدون. ارائه الگوی پیشایندها و پیامدهای قابلیت‌های بازاریابی مؤثر بر توسعه محصولات جدید در صنعت نفت. مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي. 1403; 16 (61) :23-42

URL: http://iieshrm.ir/article-1-1652-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 16، شماره 61 - ( 4-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات راهبردي در صنعت نفت و انرژي Strategic Studies in Petroleum and energy Industry
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660