:: سال 11، شماره 42 - ( 12-1398 ) ::
جلد 11 شماره 42 صفحات 33-60 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل‌سازی ایفای نقش مربی‌گری مدیریتی مدیران
علی جهانگیری1، مهدی ذوقی*2، حسن رنگریز3، عبدالحمید شمس1
1- موسسه عالی آموزش پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی
2- موسسه عالی آموزش پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ، mahdiizoghi@gmail.com
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (809 مشاهده)
در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های پیشرو دریافته‌اند که مدیران نقش حیاتی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های منابع انسانی داشته و مسئولیت توسعه کارکنان به مدیران آنها محول شده است. در راستای اجرای این مسئولیت، یکی از نقش‌هایی که امروزه به مدیران واگذار گردیده است، مربی‌گری ‌می‌باشد. از این‌رو مدل‌سازی ایفای نقش مربی‌گریِ‌ِ مدیریتیِ مدیران در صنعت نفت ایران، هدف اصلی از انجام این پژوهش کیفی، براساس رویکرد نظریه داده بنیاد، در نظر گرفته شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌های نیمه‌ساختار یافته بود. به‌منظور گردآوری اطلاعات با به‌کارگیری روش نمونه‌گیری هدفمند و نمونه‌گیری گلوله برفی، با 16 نفر از نخبگان دانشگاهی و خبرگان صنعت نفت مصاحبه صورت پذیرفت. تحلیل و پردازش داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. یافته‌های تحقیق حاضر نشان‌دهنده 11 مقوله اصلی، 27 مقوله فرعی و 71 مفهوم در ایفای نقش مربی‌گری مدیریتی برای مدیران بود. 
واژه‌های کلیدی: مربی‌گری، مربی‌گری مدیریتی، نقش مربی‌گری مدیران، صنعت نفت، نظریه داده بنیاد
متن کامل [PDF 628 kb]   (369 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مديريت
دریافت: 1397/10/25 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/9/16


XML   English Abstract   Print



سال 11، شماره 42 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها