مدل ارزیابی بهرهوری منابع انسانی دانشگر در صنعت
|
رضا زارع1 ، کاوه تیمورنژاد 2، مجتبی رجببیگی3 |
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات، تهران، ایران 2- استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران ، kav.teimoornejad@iauctb.ac.ir 3- دانشیار گروه منابع انسانی، پژوهشکده مطالعات راهبردی، مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی، تهران، ایران |
|
چکیده: (860 مشاهده) |
پژوهش حاضر به روش کیفی با رویکرد اکتشافی و با استفاده از تحلیل مضمون انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش، خبرگان حوزۀ مدیریت منابع انسانی و بهرهوری است و نمونۀ آماری 16 نفر از خبرگان این حوزه هستند که به روش هدفمند قضاوتی و گلوله برفی معرفی و مصاحبه شدهاند. برای تعیین پایایی کدگذاری مصاحبهها از ضریب درونموضوعی کاپا (KAPA) استفاده شد. از کدگذاری دادهها، 258 مفهوم، 27 مضمون فرعی و 7 مضمون اصلی یافت شد و مدلی با 7 بُعد و 27 مؤلفه طراحی و به روش SWARA وزندهی شد. ابعاد مدل عبارتاند از: عوامل سازمانی، فرایند تأمین، فرایند توسعه، فرایند نگهداری، فرایند کاربرد، بهرهوری سازمان و بهرهوری کارکنان و 27 مؤلفه که در مدل ارزیابی بهرهوری کارکنان دانشگر در صنعت آورده شده است.
|
|
واژههای کلیدی: ارزیابی، بهرهوری، منابع انسانی دانشگر |
|
متن کامل [PDF 761 kb]
(1164 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1400/12/21 | پذیرش: 1401/1/29 | انتشار: 1401/6/31
|
|
|
|