نظام پیشنهادها و برونرفت از سکوت سازمانی
|
مهدی افخمی اردکانی1 ، ابراهیم رجب پور2 ، مجید علی محمدی اردکانی 3 |
1- دکتری مدیریت منایع انسانی، رئیس پژوهش گاز استان یزد 2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیجفارس، بوشهر 3- استادیارگروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اردکان ، m.alimohammadi@ardakan.ac.ir |
|
چکیده: (1517 مشاهده) |
هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر پیادهسازی نظام پیشنهادها در کاهش رفتار سکوت کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت بود. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی ؛ از لحاظ روش تحقیق شبه آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با یک گروه به شمار میرود. جامعه آماری تحقیق کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت شاغل در شهر تهران در همه سطوح سازمانی بودند. نمونه آماری پژوهش شامل181 نفر بودند که به صورت تصادفی انتخابشدند و اطلاعات بهدستآمده از آنان موردبررسی و تحلیل قرارگرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد 26 سوالی برگرفته از مدل لام (2013) در دانشگاه میشیگان بود. روایی صوری این پرسشنامه با نظر متخصصین بررسی و تأییدشد و همچنین، پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ 0/81 مورد تأیید قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که با اجرای طرح نظام پیشنهادها، رفتار سکوت کاهش معناداری داشته است. بهعبارتدیگر نظام پیشنهادها میتواند یک فرصت ارتباطی باشد که رفتار سکوت(سازمانی) را کاهش دهد. |
|
واژههای کلیدی: سکوت سازمانی، نظام پیشنهادها، آوای سازمانی، پژوهشگاه صنعت نفت |
|
متن کامل [PDF 466 kb]
(1012 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت دریافت: 1398/10/1 | پذیرش: 1399/3/26 | انتشار: 1400/3/31
|
|
|
|