RT - Journal Article T1 - Designing the infrastructure model required for the implementation of knowledge management system in the international marketing sector of the oil industry JF - iieshrm YR - 2021 JO - iieshrm VO - 12 IS - 48 UR - http://iieshrm.ir/article-1-1170-fa.html SP - 2 EP - 19 K1 - International Marketing K1 - Knowledge Management System K1 - Knowledge Management Infrastructure K1 - Oil Industry Knowledge Management System AB - هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی زیرساختی مورد نیاز برای اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت بوده‌است. روش این تحقیق از نظر هدف،کاربردی بوده و به روش اکتشافی انجام شده است. نحوه گردآوری داده‌ها به روش آمیخته (کمی و کیفی) صورت گرفته و ابزار گرد آوری داده ها، پرسشنامه و نیز مصاحبه با خبرگان با انجام مصاحبه‌های تخصصی به روش دلفی بوده‌است. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان این حوزه که تعداد 12 نفر از خبرگان و تعداد 383 نفر متصدیان اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت به‌عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند . برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده ، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شده است . پس از انجام پژوهش نتایج پژوهش نشان داد که خـلق دانش، جذب دانـش، سازماندهی دانش، ذخیره دانش، اشاعه دانش، کاربرد دانش، چشم‌انداز دانش، و در نهایت برنامه‌ریزی دانش، به‌عنوان مولفه‌های اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت مورد تأیید قرار می‌گیرند . همچنین آزمون های برازش مدل، نشان دهنده اعتبار مدل بوده است. LA eng UL http://iieshrm.ir/article-1-1170-fa.html M3 ER -