%0 Journal Article %A Javadipour, Mohamad %A Tari, Farzane %A Badri Koohi, Milad %T Pathology of Holding E-learning Courses in the National Iranian Gas Company based on the three-branch model %J Strategic studies in the oil and energy industry %V 12 %N 48 %U http://iieshrm.ir/article-1-1185-fa.html %R %D 2021 %K E-learning, Pathology, Three- branch model, National Iranian Gas Company, %X آموزش الکترونیکی یکی از شیوه­ های نوین یادگیری در عصر حاضر است. بنابراین برای کارآمدی و استفاده بهینه از ظرفیت­ های آموزش الکترونیکی، باید آسیب‌های فراروی آن را شناسایی و رفع نمود. هدف پژوهش حاضر نیز شناسایی آسیب ­های برگزاری دوره­ های آموزش الکترونیکی در شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل سه‌شاخگی است. متناسب با این هدف، طرح پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی اتخاذ شد. شرکت­کنندگان در این پژوهش، مدیران و متصدیان فنی بخش ستاد شرکت ملی گاز بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند و اشباع نظری با مصاحبه نیمه­ساختاریافته با 10 نفر حاصل شد. یافته­ ها با استفاده از روش کدگذاری اشتراس و کوربین در دو سطح کدگذاریِ باز و محوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع، تعداد 15 مقوله که دربردارنده 50 مفهوم بود به‌عنوان اصلی‌ترین آسیب­ های فراروی برگزاریِ دوره ­های یادگیری الکترونیکی، در سه بخش فرایندی، ساختاری و محیطی استخراج شدند. %> http://iieshrm.ir/article-1-1185-fa.pdf %P 267-285 %& 267 %! %9 Research %L A-10-867-2 %+ PhD student of Curriculum, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran %G eng %@ 2251-8886 %[ 2021